جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 26 خرداد 1393     
کیمیایی در بزرگداشت ناصر تقوایی سخن می‌گوید

 

هفتمین شب از برنامه «شب‌های ایرانشهر» خانه هنرمندان ایران به «ناصر تقوایی» کارگردان برجسته سینمای ایران اختصاص دارد.
به گزارش حوزه سینما باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی مراسم بزرگداشت "ناصر تقوایی"؛ هفتمین شب از برنامه «شب‌های ایرانشهر» خانه هنرمندان ایران به «ناصر تقوایی» کارگردان برجسته سینمای ایران اختصاص دارد که از ساعت 18 روز یادشده با سخنرانی چند نفر از بزرگان فرهنگ و هنر  نظیر مسعود کیمیایی درباره تقوایی در تالار استاد شهناز برگزار می‌شود.
 

همچنین در این مراسم ارکستر فیلارمونیک ایران با همکاری آلوین آوانسیان به عنوان کنسرت مایستر، افسانه جابری به عنوان مدیر گروه و علیرضا شفقی نژاد به عنوان رهبر این گروه در این مراسم قطعه «ای ایران» ساخته روح الله خالقی را با تنظیم جدیدی از علی رضا شفقی ن‍ژاد اجرا خواهد کرد ؛ این قطعه در فیلمی با عنوان ای ایران به کارگردانی ناصر تقوایی و به خوانندگی زنده یاد «حسین سرشار» نیز اجرا شده بود.

گروه کر فیلارمونیک ایران در این مراسم قطعه "هاله لویا" از "هندل" را نیز اجرا خواهد کرد، این در حالی است که قطعه دیگری نیز به افتخار شخص ناصر تقوایی اجرا خواهد شد و به این هنرمند ارزشمند کشورمان تقدیم می شود.

"ناصر تقوایی" از فیلم سازان شاخص موج نوی سینمای ایران است که در کارنامه ی خود فیلم های ماندگاری چون نفرین، ناخدا خورشید، کاغذ بی خط ، ای ایران، صادق کُرده، سریال دایی جان ناپلئون و 12 فیلم مستند و... را به ثبت رسانیده است .

این مراسم با مدیریت اجرایی «سهراب حسینی» و از سوی مجله فرهنگی هنری گذر و معاونت پژوهشی خانه هنرمندان ایران ترتیب داده شده است که از ساعت 18 بیست و نهم خردادماه جاری برگزار خواهد شد.

خانه هنرمندان ایران تا کنون شش برنامه از «شب‌های ایرانشهر» را برگزار کرده است که شب‌هایی با علامه طباطبایی، علی‌اکبر دهخدا، سهراب سپهری، قیصر امین‌پور، محمد کریم پیرنیا و علی حاتمی از آن جمله‌اند.

حضور در این برنامه برای عموم آزاد و رایگان است.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: