جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 26 خرداد 1393     
تراکم جنگلهای شمال بالاست

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری ، بهزاد انگورج تقوی در همایش ملی طبیعت گردی افزود: وقتی برنامه گرایی در مدیریت ملموس و محسوس نباشد، بسیاری از رفتارها مبتنی بر سلیقه جریان پیدا می کند.

وی به همایش طبیعت گردی شمال در رامسر اشاره کرد و گفت: چگونه استفاده کردن از منابع طبیعی و استفاده از کارکردهای دیگر جنگل از جمله مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان داشت: برای حفظ و صیانت از جنگل ها باید آسیبها را شناخت و برای برون رفت از آن تصمیمات مدبرانه بگیریم تا بهره برداری درستی از این منابع خدادادی صورت گیرد.

انگورج تقوی با اشاره به اینکه حفاظت درست از جنگل ها نافی بهره برداری مناسب نیست، با ابراز همدردی با خسارت دیدگان سیل اخیر شمال گفت: مطالعات در طرح های جنگلداری نشان می دهد که تخریب عرصه ها تنها عامل بروز سیل نیست.

معاون امور جنگل و آبخیزداری سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری یادآور شد: مطالعات تراکم بالای جنگل ها و ظرفیت درجه یک را بیان می کند و بیش از 350 متر مکعب موجودی و 76 درصد تاج پوشش، هزار هکتار جنگلکاری و 1700 هکتار جنگل حفاظتی نشان از تراکم بالای جنگل است.

وی یادآور شد: سیل اخیر در مازندران در جایی اتفاق رخ داد که بهترین پوشش جنگلی را دارا بوده است و اگر بررسی فنی و عالمانه صورت گیرد و طی بازدیدی که داشتیم مشخص شد که پل هایی که در مسیر رودخانه احداث شده بودند، متناسب نبوده است.

انگورج تقوی یادآور شد: در یک حوزه آبخیز امر زهکش باید به درستی صورت گیرد و وقتی از آبرو به عنوان زباله دانی استفاده می شود و این زباله ها، آبروها را در هنگام سیل می بندد، وقوع سیلاب امری عادی است و مدیریت شهری باید به این موارد توجه کند.

وی افزود: در مطالعات آبخیزداری دقتی خوبی انجام می دهیم و عملکرد خوبی را شاهد هستیم و پیشنهاد این است که تلاش کنیم، سدهای سرشاخه گیر بیشتری در رودخانه های حساس منطقه احداث کنیم




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: