جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 26 خرداد 1393     
تقویت مهارت بهره‌برداران کشاورزی مازندران

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری ، مکانیزاسیون نیز با رویکردی نوین برای ورود به مرحله تولید صنعتی و تجاری از نیازهای ضروری در جامعه کشاورزی کشور و مازندران است. بنابراین اتخاذ تدابیر کارشناسانه برای از مشکلات پیشِ رو توسعه مکانیزاسیون در اراضی کشاورزی استان ضروری است.

گرچه ضعف توسعه مکانیزاسیون کشاورزی، نبود یک برنامه منسجم و مدون عملیاتی است اما برای برنامه ریزی در این حوزه ایجاد بستری برای تعریف مکانیزاسیون، فرآیند و فراگرد توسعه، چالش ها، رسالت، هدف بلند مدت و راهبرد بهینه توسعه مکانیزاسیون کشاورزی برای کشاورزان و کارشناسان ضرورت دارد.

تغییرات پی در پی و تحولات سریع درحوزه های دانش و فناوری که بر توسعه مکانیزاسیون اثر دارد و همچنین دامنه وسیعی از بخش کشـاورزی که از مکانیزاسیون تأثیر می پذیرد تعیین راهبردها از سوی تاثیرگذاران اجرایی در عرصه تولیدی را می طلبد.

 

مکانیزاسیون کشاورزی به معنای استفاده از وسایل مکانیکی به منظور افزایش کمی و کیفی تولیدات کشاورزی و با هدف افزایش درآمد مالی کشاورزن است. حال این سئوال مطرح است که تا چه اندازه مفهوم شاورزی صنعتی در مازندران برای تولید کنندگان یک دغدغه است.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: