جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 26 خرداد 1393     
دیدار جهانگیری باکاسترو و مادورو

مهر: اسحاق جهانگیری در دیدار رائول کاسترو، رئیس جمهور کوبا اظهار داشت: معاون اول رئیس جمهور با تأکید بر اینکه ملت ایران به هیچ عنوان از تلاش برای دستیابی به دانش هسته‌ای عقب‌نشینی نخواهد کرد،گفت: در این زمینه آماده شفاف‌سازی هستیم و آژانس می‌تواند بر فعالیت های ما نظارت کند.

معاون اول رئیس جمهور اظهار داشت: برخی کشورها با وجود داشتن سلاح های هسته‌ای، در ان‌پی‌تی عضویت ندارند و اجازه بازرسی نیز به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ‌نمی‌دهند.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به رویکرد یکسان ایران و کوبا در مقابله با ظلم و زیاده‌خواهی قدرت‌های بزرگ، افزود: ایران و کوبا در مبارزه با زورگویان در یک جبهه قرار دارند و می‌توانند همکاری‌های سازنده‌ای با یکدیگر انجام دهند.

رائول کاسترو نیز در این دیدار با بیان اینکه امریکا در هر منطقه که وارد شده مشکل ایجاد کرده است به حوادث عراق، لبنان، سوریه، پاکستان و افغانستان اشاره کرد و گفت: اگر امریکا از افغانستان خارج شود باز هم صلح حاکم نمی‌شود.

رئیس جمهور کوبا با بیان اینکه علاقه‌مند به ارتقای سطح روابط با ایران هستیم، خاطرنشان کرد: ایران کشوری بزرگ و تاثیرگذار است و انقلاب ایران قدرت‌های بزرگ را به وحشت انداخت.

وی افزود: همه حوادث منطقه و ورود امریکا به کشورهای خاورمیانه به دلیل تأثیرگذاری بر ایران بوده است و متأسفانه شاهدیم که برخی کشورها دارای بمب هسته‌ای هستند اما هیچ کس از آنها سؤال نمی کند.

ایران از دولت مشروع و قانونی ونزوئلا حمایت می کند

معاون اول رئیس جمهور، روابط ایران و ونزوئلا را بنیادی توصیف و بر لزوم استفاده از همه ظرفیت‌های دو کشور برای توسعه روابط تأکید کرد و گفت: تهران آماده است روابط خود را با کاراکاس در سطوح دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی گسترش دهد.

جهانگیری در دیدار نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا که در حاشیه اجلاس گروه 77 برگزار شد، اظهار داشت: ایران از دولت مشروع و قانونی ونزوئلا حمایت و اقدامات خرابکارانه در این کشور را محکوم می کند.

معاون اول رئیس جمهور از ونزوئلا به عنوان یک متحد خوب برای ایران یاد و اظهار امیدواری کرد همه توافقات میان دو کشور اجرایی شود.

وی بر ضرورت برگزاری هر چه سریع‌تر کمیسیون مشترک برای توسعه روابط میان دو کشور تأکید کرد.

جهانگیری از مواضع رئیس جمهور ونزوئلا در خصوص سوریه قدردانی کرد و گفت: سوریه در سال‌های اخیر با مشکلات و بحران‌های متعددی روبه‌رو شد و برخی کشورها قصد دخالت در سوریه را داشتند که با ایستادگی ملت سوریه و حمایت کشورهای دوست، دشمنان ناکام ماندند.

رئیس جمهور ونزوئلا نیز در این دیدار با انتقاد از اقدامات مداخله‌جویانه کشورهای غربی در امور داخلی کشورهای در حال توسعه، از تلاش‌های ایران در پیشبرد اهداف گروه 77 و جنبش غیرمتعهدها تشکر کرد.

وی هماهنگی و گسترش روابط کشورهای عضو گروه 77 را تنها راه حل رفع مشکلات موجود و رسیدن به توسعه پایدار این کشورها دانست.

نیکولاس مادورو روابط کشورش را با ایران بسیار مناسب دانست و اظهار امیدواری کرد کارهای ناتمام دو کشور به سرانجام برسد و دو کشور به تعریف برنامه‌های جدید برای گسترش مناسبات و همکاری‌ها اقدام کنند.

ایران و اروگوئه می‌توانند مکمل اقتصادی باشند

معاون اول رئیس جمهوری اسلامی ایران با اشاره به سیاست مستقلی که در امریکای لاتین حاکم است، گفت: ایران به دنبال گسترش روابط با کشورهای منطقه امریکای لاتین است و به‌رغم فاصله طولانی، روابط خوبی میان ایران و برخی کشورهای امریکای لاتین وجود دارد.

اسحاق جهانگیری در دیدار رئیس جمهور اروگوئه که در حاشیه اجلاس گروه 77 برگزار شد، از آمادگی ایران برای توسعه همکاری‌ها با اروگوئه در همه زمینه‌ها خبر داد.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه ایران آمادگی دارد دانش و تجربیات خود را در اختیار اروگوئه قرار دهد، بر لزوم برگزاری کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور تأکید کرد.

جهانگیری افزود: برگزاری کمیسیون مشترک فرصت مناسبی است تا دو کشور از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های یکدیگر مطلع شوند و زمینه‌های همکاری‌های مشترک را شناسایی کنند.

رئیس جمهور اروگوئه نیز در این دیدار با بیان اینکه خواهان گسترش و تعمیق روابط در همه زمینه‌ها با ایران هستیم گفت: اروگوئه در چارچوب تنوع‌بخشی به روابط اقتصادی و سیاسی خود به دنبال توسعه روابط با کشورهایی مثل جمهوری اسلامی ایران است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های گسترده ایران در بخش‌های مختلف افزود: ایران و اروگوئه می‌توانند برای یکدیگر مکمل اقتصادی باشند و همکاری‌های مشترک خود را در بخش‌های مختلف ارتقا دهند.

رئیس جمهور اروگوئه نیز تشکیل کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور را ضروری دانست و گفت: نماینده وزارت امور خارجه اروگوئه را برای پیگیری این کار مأمور خواهم کرد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: