جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 26 خرداد 1393     
عینی‌ترین تضمین از زبان ظریف

ایسنا: ظریف گفت که بعد از نشست دو جانبه با خانم اشتون، عصر امروز (دوشنبه) نشست سه جانبه‌ای با آمریکا و خانم اشتون خواهیم داشت.

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در راس هیات مذاکره کننده و مشاوران و کارشناسان حقوقی و فنی وارد وین شد.

پنجمین دور مذاکرات ایران و ۱+5 بر سر توافق جامع از ۲۶ تا ۳۰ خرداد در وین برگزار می شود.

همچنین وزیر امور خارجه کشورمان در هواپیما در مسیر درباره مقاله‌ای که در حال مطالعه آن بود به خبرنگاران گفت : تعدادی از علمای قم درباره فتوای مقام معظم رهبری در مورد ممنوعیت ساخت و استفاده از سلاح هسته ای مطلبی نوشته اند که مبتنی بر فتاوای شیخ طوسی در مورد خلع سلاح در ۱۰۰۰ سال پیش است و مقاله خوبی است که به زودی به زبان انگلیسی مثل یک مقاله break out منتشر خواهد شد تا بیش از پیش طرف مقابل متوجه منظور و اهمیت ایران برای فتوا شود.

وی در پاسخ به ایسنا مبنی بر این که قرار است از این مقاله در مذاکرات استفاده کنید یا آن را برای طرف مقابل توضیح دهید اظهار کرد بله چراکه نه.

ظریف در پاسخ به سوال دیگر  مبنی بر اینکه آمریکایی‌ها برای فتوای رهبری خواستار تضمین عینی شده‌اند؟ تصریح کرد: هر کسی تضمین عینی اش به خودش مربوط است. برای ما فتوا از همه چیز عینی تر است. در عین حال قانونگذاری می تواند مبانی فقهی داشته باشد.

ظریف درباره احتمال آغاز نگارش متن توافق جامع گفت که به شرط چاقو امروز یقینا شروع نمی‌شود.

وی همچنین درباره دیدارش با اشتون که بر خلاف دفعات قبل در یک ناهار کاری انجام می شود اظهار کرد: چون بعد از ناهار قرار است نشست سه جانبه با هیات آمریکایی و با حضور خانم اشتون داشته باشیم دیدار دو جانبه برای ناهار تنظیم شده است.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین درباره پیش بینی‌اش از بازی امشب ایران و نیجریه گفت که ان شالله می بریم.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: