جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 26 خرداد 1393     
سومین جشنواره تئاتر با شعار تهران شهرمهربانی

به گزارش خبرنگار تئاتر باشگاه خبرنگاران، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به منظور کمک به توانمندی فکری و ارج نهادن به فعالیت‌ها و حمایت از گروه‌های نمایش جوان شهر تهران سومین جشنواره تئاتر شهر را با شعار "تهران، شهر مهربانی" و با محوریت موضوعات مربوط به تعالی سبک زندگی و تقویت هویت اسلامی و ایرانی در مهر ماه 1393 برگزار می‌کند گروهها و هنرمندان شهر تهران و اعضای کانون‌های نمایش فرهنگسراها، خانه‌های فرهنگ و محلات شهر تهران می‌توانند با توجه به اهداف و موضوعات جشنواره در این رویداد هنری مشارکت کنند.
 
این جشنواره با سه هدف؛
 
1-حمایت از فعالیت گروه‌های جوان و آثار نمایشی با مضامین اخلاق و رفتار شهروندی، هویت دینی و ملی و انقلاب اسلامی در جهت نیل به آرمان شهر اسلامی و ایرانی.
 
2-بهره‌گیری از ظرفیت مراکز فرهنگی و هنری شهر تهران و ارتقای فعالیت نمایشی با ایجاد انگیزه و کمک به توسعه فعالیت کانون‌های نمایش مراکز فرهنگی و هنری.
 
3-امکان حضور و استفاده بهتر و بیشتر از تجربه و دانش هنرمندان، کارشناسان و گروههای فعال تئاتری در جهت کشف استعداد و ارتقای سطح فعالیت نمایش در مراکز فرهنگی و هنری.
 
و در هفت بخش؛ 1-صحنه‌ای، 2-کودک و نوجوان، 3-مذهبی (باران)، 4-خیابانی، 5-نمایشنامه نویسی و نمایشنامه خوانی، 6-عکس و پوستر تئاتر و 7-کارگاههای آموزشی برگزار می‌شود.
 
موضوعات جشنواره مذکور به قرار زیر است: 1- حقوق و اخلاق شهروندی (مضامین حقوق شهری و شهروندی، هویت و کرامت انسانی و تحکیم نهاد خانواده و فرهنگ همسایگی و آپارتمان نشینی، فرهنگ عفاف و پاکدامنی، مشارکت عمومی در زندگی شهری، تشکل‌های مردمی و گروهی و نقش آن در فرهنگ شهری و پایگاههای عمومی و مساجد در جهت حقوق شهروندی و زندگی پرنشاط 2-هویت اسلامی و ایرانی در شهر تهران (توجه به فضایل اخلاقی و دینی در زندگی شهری، الگوهای اخلاقی، آرمانی، دفاع مقدس و فرهنگ ایثار، آگاهی شهروندان مطابق الگوی آرمان شهر اسلامی و ایرانی، معرفی و تکریم مفاخر و نخبگان ملی و شهری و محلی،‌مقاومت و بیداری اسلامی در زندگی شهروندان و نقش آن در روحیه ظلم ستیزی و تقویت ارزش‌های اسلامی و انسانی).
 
گفتی است، با توجه به موضوعی بودن جشنواره، صرفا آثاری که مطابق با یکی از موضوعات ذکر شده باشد، پذیرفته خواهد شد. و مدارک مورد نیاز برای شرکت در این جشنواره به قرار زیر است، 1-فرم تکمیل شده تقاضای حضور 2-مجوز کتبی نویسنده، مترجم یا ناشر 3-چکیده اثر در یک صفحه A4 تایپ شده.
 
همچنین برای بخش‌های مسابقه (صحنه‌ای، کودک و نوجوان، باران و خیابانی) مدارک زیر نیز لازم است: 1-سه نسخه نمایشنامه تایپ شده (طرح اجرایی تئاتر خیابانی) 2-یک نسخه CD طرح و نمایشنامه در محیط Word (ورد).
 
و در بخش مسابقه تولید نمایشنامه و نمایشنامه خوانی مدارک زیر مورد نیاز است: 1-سه نسخه نمایشنامه تایپ شده 2-یک نسخ cd نمایشنامه در محیط word.
 
لازم به ذکر است، علاقه‌مندان جهت شرکت در سومین جشنواره تئاتر شهر، نمایشنامه و طرح‌های اجرایی خود را حداکثر تا تاریخ 29 خرداد ماه 93 به ستاد جشنواره واقع در بلوار کشاورز، نبش خیابان شهید دائمی، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مدیریت هنرهای نمایشی ارسال نمایند. نتایج بررسی متن نمایشنامه و طرح‌ها تا تاریخ 12 تیر ماه 93 اعلام و بازبینی‌ها از تاریخ 11 شهریور ماه 93 آغاز می‌شود و در نهایت نمایش‌های منتخب جهت شرکت در جشنواره در تاریخ 28 شهریورماه 93 معرفی خواهند شد.
 
سومین جشنواره تئاتر شهر با 12 قانون و مقررات زیر برگزار می‌شود:
 
1-با توجه به محدودیت‌های معمول جشنواره‌ها از یک سو و چند منظوره بودن سالن‌های مراکز سازمان فرهنگی هنری و محدودیت امکانات نور و صدا در برخی مراکز از سوی دیگر،‌لازم است نمایش‌های متقاضی مطابق با امکانات مراکز تولید شود، بنابراین توصیه می‌شود از طراحی صحنه سبک با قابلیت حمل و نصب سریع استفاده گردد.
 
2-آثار متقاضی نباید تاکنون اجرای عمومی رفته و یا در هیچ جشنواره‌ای اجرا شده باشند. بدیهی است ستاد جشنواره چنانچه در هر مرحله‌ای متوجه حضور این آثار در جشنواره‌های دیگر شود از پذیرش گروه معذور خواهد بود.
 
3-مبنای تعیین کمک هزینه گروهها به تشخیص کمیته انتخاب، براساس عوامل همکار و امکانات ضروری (تعداد عوامل اجرایی گروه و نیازهای ضروری صحنه همچون دکور، لباس، موسیقی و ...) و سطح کیفی و تعداد اجراها در جشنواره به گروه‌های راه‌یافته به مرحله نهایی جشنواره می‌باشد.
 
4-در این جشنواره اولویت با نمایشنامه‌ها و آثار ایرانی است و صرفا آثار هنرمندان ایرانی پذیرفته خواهد شد.
 
5-هر گروه نمایش تنها امکان شرکت در یک بخش جشنواره را خواهد داشت.
 
6-جشنواره تئاتر شهر صرفا ویژه گروههای نمایشی شهر تهران خواهد بود.
 
7-اولویت انتخاب آثار در جشنواره با گروههای متقاضی کانون‌های نمایشی مراکز و یا هنرمندان فعال در فرهنگسراها و خانه‌های فرهنگ است لیکن بخشی از ظرفیت آثار جشنواره به گروههای آزاد اختصاص خواهد یافت.
 
8-تعیین زمان و مکان اجرای نمایش‌ها برعهده ستاد برگزاری و براساس امکانات موجود خواهد بود شرکت کنندگان در بخش‌های مختلف با ارسال اثر خود متعهد به پذیرش مقررات جشنواره هستند، عدم رعایت این مقررات به ویژه تقویم زمانی جشنواره موجب حذف آثار خواهد شد.
 
9-ارسال کامل مدارک الزامی است و در صورت وجود نقص، تقاضای حضور در جشنواره ثبت نخواهد شد.
 
10-مدارک ارسالی مسترد نخواهند شد.
 
11-ستاد برگزاری جشنواره مسئولیتی در قبال ساخت و ساز دکور، دوخت لباس و چاپ اقلام تبلیغی آثار نداشته و صرفا خدمات فنی و معمول صحنه را ارائه خواهد داد.
 
12-چنانچه مواردی در این فراخوان درج و پیش بینی نشده باشد موضوع از طریق استعلام علاقه‌مندان حضور در جشنواره و تصمیم ستاد جشنواره اعلام و اجرا خواهد شد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: