جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 26 خرداد 1393     
قیمت جهانی طلا گران‌تر شد

ایسنا: هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات دوشنبه بازار سنگاپور با 0.5 درصد رشد قیمت، 1282 دلار در هر اونس معامله شد. همچنین هر اونس طلا برای تحویل در اوت در بازار کامکس نیویورک حداکثر 0.7 درصد رشد قیمت داشت و به 1283 دلار رسید.

قیمت طلا هفته گذشته 1.9 درصد رشد کرد و دوشنبه پنجمین روز رشد پی در پی قیمت این فلز بود که طولانی‌ترین صعود از فوریه به این طرف محسوب می‌شود.

طلا از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون 6.7 درصد رشد قیمت داشته که تا حدودی به دلیل ناآرامی در اوکراین و تنش‌های سیاسی میان این کشور و روسیه بوده است. هم اکنون تحرکات جدید داعش در عراق تقاضا برای سرمایه گذاری مطمئن را تقویت کرده که به صعود قیمت طلا کمک کرده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، انتظار می‌رود برگزاری نشست سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا و کنفرانس مطبوعاتی جانت یلن، رییس این بانک در چهارشنبه هفته جاری بازار طلا را تاثیر قرار دهد.

این بانک از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون با توجه به روند احیای اقتصاد آمریکا، چهار بار اقدام به کاهش میزان خرید ماهانه اوراق قرضه کرده که افت قیمت طلا را به دنبال داشته است.

قیمت طلا سال گذشته پس از اینکه بانک مرکزی آمریکا به احتمال آغاز تعدیل برنامه خرید خود اشاره کرد، 28 درصد سقوط کرد.

در بازار دیگر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با یک درصد رشد قیمت، به 19.889 دلار رسید. هر اونس پالادیم با یک درصد رشد قیمت، 822.47 دلار بود در حالیکه هر اونس پلاتین با 0.8 درصد رشد قیمت، 1445.38 دلار معامله شد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: