جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 26 خرداد 1393     
شما را در نیویورک می بینیم

باشگاه خبرنگاران: یک روزنامه آمریکایی نوشته است ابوبکر البغدادی رهبر گروه تروریستی (داعش) که چند سال در یک پایگاه آمریکایی در عراق زندانی بود، هنگام آزادی در سال ۲۰۰۹ به زندانبانان خود گفته بود: «شما را در نیویورک می‌بینم».

آن هنگام زندانبانان به سخنان البغدادی اهمیت ندادند، اما این سخن اکنون تعبیر شده و او به یکی از خطرناکترین مردان تروریست در جهان تبدیل شده است.

البغدادی  گروه  موسوم به داعش را رهبری می‌کند؛ تشکیلاتی تروریستی که به صورت هدفمند در عراق توسعه پیدا کرد و توانست کنترل چند شهر اصلی را در عراق در دست بگیرد و نقشه امارتی را منتشر کند که آروزی برپایی آن را دارد؛ امارتی که سوریه، عراق، اردن و فلسطین را در بر می‌گیرد.

روزنامه آمریکایی «دیلی بست» گزارش داده است که ژنرال کینت کینگ، سخنان ابوبکر البغدادی را هنگام خروجش از زندان به یاد می‌آورد. او به آن‌ها گفته بود: «شما را در نیویورک می‌بینم.»

آن هنگام ژنرال کینگ از این سخنان برداشتی با عنوان تهدید نداشت. اما اکنون مشخص می‌شود که البغدادی می‌گفت از زندان خارج می‌شود تا به جنگ ادامه دهد.

این روزنامه ادامه می‌دهد که البغدادی می‌دانست شمار زیادی از افسران و سربازانی آمریکایی در پایگاهی که در آن زندانی بود، از نیویورک هستند. علاوه بر این‌که این پایگاه «بوکا» نام داشت که از «رونالد بوکا» یکی از قربانیان حملات ۱۱ سپتامبر القاعده به برج‌های دوقلوی نیویورک در سال ۲۰۰۱، گرته برداری شده است.

ژنرال کینگ که گمان می‌کرد سخنان البغدادی آن هنگام تنها یک شوخی بود، نمی دانست تنها کمتر از پنج سال بعد، این فرد در راس خبرهای رسانه‌ها به عنوان رهبر داعش، تندروترین تشکیلات تروریستی در منطقه تبدیل شود.

این روزنامه افزوده است، در طول چهار سال زندانی بودن البغدادی، آمریکایی‌ها نتوانسته بودند میزان خطرناک بودن او را دریابند. او در مچتمع شماره ۱۴ که ویژه زندانیان پرخطر و تندرو بود، نگهداری نمی‌شد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: