جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 26 خرداد 1393     
ایران دفاعی هم بازی کندگل می‌زنیم

ایسنا:  استفان کشی در نشست خبری پیش از بازی به ایران اظهار کرد: باید ببینیم که برابر ایران چه کاری می‌توانیم انجام دهیم. مهم‌ترین مساله این است که یک تیم بتواند به جام جهانی برود. وقتی به جام جهانی رسید باید ببینیم حالا در جام جهانی چه می‌شود کرد. تعداد زیادی از مربیان آفریقایی هستند که توانسته‌اند به موفقیت برسند. مربیان اگر زمان کافی داشته باشند می‌توانند به موفقیت برسند.

وی در پاسخ به این سوال که درباره این که کی‌روش شما را مهم‌ترین نفر در نیجریه دانست، چه نظری دارید، گفت: ایران تیم خوبی است و مربی بسیار خوبی دارد.

کشی در پاسخ به این سوال که نمی‌ترسید ایران برابر شما دفاعی بازی کند، اظهار کرد: فکر می‌کنم همه بازی‌ها تا حالا تهاجمی بوده است. این خیلی خوب است. این همه برای برگزاری جام جهانی هزینه می‌شود تا تماشاگران راضی باشند. ما می‌خواهیم فوتبال بازی کنیم اما اگر ایران دفاعی بازی کند راهی برای نتیجه گرفتن پیدا خواهیم کرد.

سرمربی نیجریه در پاسخ به این سوال که نگران ضعف خط حمله تیمش در برابر تیم دفاعی ایران نیست، عنوان کرد: از نظر من تعداد گل اهمیتی ندارد. اگر خوب گل بزنیم خوشحال می‌شوم و روی همه شما را می‌بوسم. اگر تیمی در یک بازی ده گل بزند اما ببازد هیچ سودی برایش ندارد. تعداد گل ها مطرح نیست.

کشی درباره وضعیت ستاره تیمش گفت: اوبی میکل بازیکن بسیار خوبی است، اما در یک تورنمنت همیشه یک تیم مطرح است نه یک بازیکن. فوتبال یک بازی جمعی است و توانایی جمعی برای رسیدن به موفقیت اهمیت دارد. می‌خواهیم به عنوان یک تیم متحد باشیم.

سرمربی نیجریه در پاسخ به این که آیا امکان دارد یک تیم آفریقایی برای نخستین بار قهرمان جام جهانی شود، گفت: احتمال این مساله وجود دارد. چون تیم‌های آفریقایی سطح خوبی دارند، ما هم برای همین در برزیل هستیم. دلیلی ندارد نتوانیم اسم‌های بزرگ را شکست دهیم. اراده مهم است این مساله می‌تواند تفاوت ایجاد کند. من به تیمم امیدوارم و می‌دانم که می‌توانیم تا مراحل بالایی پیش برویم.

وی درباره امکانات برزیل و شرایط میزبانی این کشور گفت: به نظرم ورزشگاهی که برابر ایران بازی داریم، بسیار زیباست. وقتی زمین کیفیت خوبی دارد حتی اگر بازیکنی مصدوم شود مساله ای نیست. نمی دانم بازیکنان دیگر چه انتظاری از زمین دارند.

کشی درباره مصدومیت و مریضی چند تن از بازیکنانش در دیدارهای دوستانه گفت: ما برای آماده‌سازی بازی کردیم. می‌خواستیم مدت طولانی کنار هم کار کنیم. این کلید کار است. ما اکنون هماهنگی خوبی داریم و تیم در رشد است.

وی در پاسخ به این که موفقیت در جام جهانی چقدر برای او و تیمش اهمیت دارد، اظهار کرد: جام جهانی بالاترین سطح بازی‌هاست. بازی‌ها مثل همیشه 11 به 11 است اما تفاوتی دارد و این که اسمش جام جهانی است. مطمئن نیجریه در این جام خوب کار خواهد کرد و بازیکنان ما شایستگی زیاد خود را نشان خواهند داد.

کشی در پاسخ به این سوال که آیا دو بازی دیگر تیمش را از دیدار امشب برابر ایران سخت‌تر می‌داند،‌گفت: ما هیچ تیمی‌ را دست کم نمی‌گیریم. می‌دانیم که ایران برای برد می‌آید. بازی اول همیشه سخت است. به همین دلیل بازی برابر ایران پرهیجان خواهد بود.

وی در پاسخ به این سوال که این نیجریه با تیم سال 94 که کشی در آن بازی کرده چقدر تفاوت دارد، گفت: نمی‌توانم مقایسه کنم. این یک تیم نوپا است که فقط یک سال و نیم دارد. آن تیم 5،6 سال تجربه داشت. تیم ما خوب است اما تیم آن سال روحیه بسیار بالایی داشت، اما ما داریم تلاش می‌کنیم که آن روحیه را در تیم ایجاد کنیم. اگر در این مساله موفق باشیم تیم بهتری از سال 94 خواهیم داشت.

کشی در پاسخ به این سوال که با توجه به بازی سخت برابر آرژانتین، فشاری بر روی تیمش برای پیروزی برابر ایران احساس نمی‌کند،‌گفت: می‌شود این سوال را در ذهن خود نگاه دارید و فردا بپرسید. ما با ایران بازی داریم و من به هیچ وجه از الان به آرژانتین فکر نمی‌کنم. بازی فردا اصلا تعیین کننده نیست.

سرمربی نیجریه در پاسخ به سوال خبرنگار ایرانی مبنی بر این که آیا درست است که رئیس جمهوری پاداشی برای بازیکنان نیجریه در نظر گرفته است،‌گفت: من این مساله را نشنیده‌ام نمی‌دانم این حرف‌ها از کجا آمده است. شاید شما ما را با کامرو اشتباه گرفته‌ایم.

وی در پایان در پاسخ به این سوال که کدام بازیکن ایران می‌تواند به نیجریه گل بزند و نقاط قوت ایران چیست، اظهار کرد: جواب این سوال را فردا به شما می‌گویم (با خنده)



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: