جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 26 آذر 1394     
عینک چشمانتان را تنبل نمی‌کند

باشگاه خبرنگاران: دکتر کی‌پور چشم پزشک گفت: از باورهای غلط در ارتباط با چشم استفاده از عینک آفتابی در نور خورشید است، باید به این نکته توجه کرد که استفاده از عینک آفتابی به خصوص برای افرادی که دچار هرگونه عارضه‌ی چشمی هستند به همان اندازه که در نور آفتاب اهمیت دارد، در هوای ابری نیز مهم است.

وی در ادامه افزود: بسیاری از مردم به این باور غلط معتقدند که استفاده از عینک یا لنزهای تماسی به ضعیف‌تر شدن چشم و وابستگی به عینک منجر می‌شود. در حالی که تنها، افزایش سن فاکتورهای محیطی و یا بیماری‌های چشمی در تضعیف چشم دخیل است و استفاده از عینک عموماً نقش مثبتی در تثبیت قدرت بینایی در افراد ایفا می‌کند.

دکتر کی‌پور اظهار داشت: برخی والدین تصور می‌کنند که وضعیت وجود و یا عدم وجود ضعف بینایی یا بیماری‌های چشمی در آنها، در فرزندانشان نیز دقیقاً برقرار است. در حالی که وراثت در این زمینه از نقش زمینه‌ای برخوردار است و لزوماً وضعیت بینایی یکسان و مشابهی در والدین و فرزندان برقرار نیست به ویژه امروزه با شیوع روز افزون عیوب انکساری چشم رو به رو هستیم که در والدین و نسل‌های پیشین با این شدت و کیفیت مشاهده نشده است و والدین را در وجود عیوب انکساری در فرزندانشان شک و تردید دچار می‌سازد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: