جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 25 آذر 1394     
یک نماینده مجلس در اعتراض به تخصیص وام 25 میلیونی خودرو مطرح کرد:
یکی از تکالیف دولت کمک به شهرداری ها و پرداخت سهم 50 درصدی منابع مالی برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی است

به گزارش گروه نگاه پارلمان به  شهر شهرداری نیوز، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در خصوص اختصاص وام 25 میلیونی خودرو گفت: متاسفانه خودروسازان با وارد کردن خودروهای نامرغوب و بدون کیفیت خود به سطح شهر باعث بروز مشکلات فراوانی در حوزه های شهری شدند.

 

دکترخضری در ادامه سخنانش پیرامون این موضوع و  مشکلاتی که بعد از این مردم باید با آن دست و پنجه نرم کنند به خبرنگار پارلمانی شهرداری نیوز گفت: خودروهایی که از سال 1390 ساخته شده بودند و به دلیل کیفیت پایین مردم آنها را خریداری نمی کردند با این وام ها به نوعی مردم را درگیر مشکلات جدیدی کرند، زیرا آلودگی ناشی از این موارد و عدم استاندارد خودروها خطرات زیادی را برای آلودگی شهر در پی خواهد داشت.

وی در ادامه افزود : این وام ها قرار بود ابتدا با سود 16 درصد به مردم پرداخت شود اما به نظر بنده سود این وام تا بالای 20 درصد هم خواهد رسید، اما چنانچه این وام به بخش حمل و نقل عمومی تعلق می گرفت به اهداف بیشتری میرسیدیم  و به مراتب بهتر از این عمل میکردیم، زیرا یکی از تکالیف مهم دولت هم همین موضوع است تا به شهرداری ها کمک کند و با پرداخت 50 درصد منابع مالی حمایت خود را از بخش توسعه ناوگان حمل ونقل عمومی که در برنامه پنجم به آن قول داده شده بود عمل کنند ولی در این خصوص حمایت های لازم صورت نگرفته است.

روزی مترو باید همانند دیگر کشورها شاخص ترین وسیله حمل و نقل عمومی کشور باشد

دکتر خضری در ادامه سخنانش در خصوص اینکه درچه زمانی مترو می تواند به عنوان شاخص ترین وسیله حمل و نقل عمومی به شمار بیاید و آیا می تواند در کاهش آلودگی هوا مثمر ثمر باشد یا خیر گفت: برای اینکه مترو بتواند شاخص ترین وسیله حمل ونقل عمومی شود باید در ابتدا خود شهرداری به تعهداتی که در این زمینه قولش را داده بود پایبند بماند ، شهرداری این قول را داده بود که حدود 400 کیلومتر مترو را تا سال 91 به بهره برداری برساند، اما در حال حاضر فقط توانست 240 کیلومتر آن را افتتاح کنند که متاسفانه عدم تخصیص اعتبار و حمایت های لازم از سوی دولت می باشد.

در خصوص توسعه مترو نیازمند عزم جدی  هستیم

وی در ادامه گفت : باید در خصوص مترو یک عزم جدی صورت بگیرد یعنی دولت سهم 50درصد خود را پرداخت کند و حمایت های لازم را انجام دهد چراکه روزانه به آلودگی هوا ومشکلات مردم اضافه می شود به این صورت است که مترو می تواند یکی از با صرفه ترین وسایل برای جابجایی مردم باشد تا از آلودگی بیشتر هوا هم جلوگیری کند ، در موراد دیگر بحث مترو در کلان شهرها یک بحث جدی است ، برای مثال در شهر مسکو چندین دهه است مترو ساخته شده و مردم آن در حال استفاده و تردد بدین وسیله هستند اما ما هنوز نتوانسته ایم به 400 کیلومتر وعده داده شده خود عمل کنیم .

یکی از بزرگترین و دغدغه های ما آلودگی ناشی از اتوبوس های فرسوده است

وی در پایان با اشاره به بحث های پیرامون فرسودگی ناوگان اتوبوس رانی گفت: آلودگی ناشی از موتور این اتوبوس های فرسوده یکی از بزرگترین دغدغه ما برای کاهش آلودگی هوای تهران است ، این موضوع به وجود آوردنده مشکلات فراوانی از قبیل بیماری های قلبی و تنفسی خواهد بود و با هزینه های بالای درمان ،مردم صددرصد با مشکلات بیشتری مواجه خواهند شد .

 

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: