جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 25 آذر 1394     
«هاکلبری فین» بازهم متهم شد!

مهر: این اثر مارک تواین به دلیل استفاده از عبارات نژادپرستانه از سوی برخی از مدارس این کشور برای دانش آموزان  نامناسب تشخیص داده شد.

به گزارش گاردین، ماجراهای هاکلبری فین که برای دانش آموزان مقطع یازدهم تدریس می شد به خاطر واکنش برخی از دانش آموزان و خانواده‌های آنها و بی‌احترامی به سیاه پوستان از چارت درسی دانش آموزان فیلادلفیا خارج شد.

این اقدام با اعتراض گروهی دیگر از دانش آموزان و خانواده‌های آنها مواجه شد. این خانواده‌ها معتقد بودند که حذف هاکلبری فین از کتاب‌های درسی به نوعی سانسور است و این اقدام نباید انجام می شد.

سخنگوی مسئولان نظام آموزشی در فیلادلفیا اعلام کردند که حذف این اثر نه تنها سانسور نیست بلکه اقدامی برای احترام به نظر و آراء اکثریت دانش آموزان مدارس فیلادلفیا است.

این در حالی است که در سال های گذشته اقدامات ضد و نقیض از سوی مسئولان نظام آموزشی آمریکا در قبال این رمان صورت گرفته است. روزنامه گاردین سه سال پیش، در اکتبر سال ۲۰۱۲ خبر از اخراج یکی از معلمان مدرسه ای در ایالت آیوای آمریکا را منتشر کرد که به دلیل نژادپرستانه خواندن رمان ماجراهای هاکلبری فین از کار بی کار شده بود.

نایا گالوی معلم ۳۲ ساله ادبیات به مسئولان مدرسه گوشزد کرده بود که با مطالعه این رمان در کلاس‌های درسی‌اش شاهد بدرفتاری برخی از دانش آموزان با شاگردان سیاه پوست است. همین موضوع باعث شده بود تا او نژادپرستانه بودن این رمان را به مسئولان مدرسه یادآوری کند. تذکری که در نهایت به حذف او از مدرسه منتی شد. 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: