جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 24 آذر 1394     
اول دی ماه تخلف ورود به محدوده طرح زوج و فرد توسط دوربین کنترل می شود

به گزارش گروه آموزش و فرهنگ سازی شهرداری نیوز،رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت : از اول دی ماه به صورت سیستمی ورود غیر مجاز به محدوده طرح زوج و فرد ثبت می شود.

سردار سید تیمور حسینی رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در نشست خبری صبح امروز(سه شنبه) که در ساختمان راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ برگزار شد، اظهار داشت: از دوربین های کنترل محدوده زوج و فرد که 22 فروردین سال جاری فعال شد تاکنون یک میلیون و 400 هزار قبوض ارشادی صادر شده است و از اول دی ماه به صورت سیستمی دوربین نسبت به جریمه رانندگانی که به محدوده طرح زوج و فرد وارد می‌شوند، اقدام می کند.

وی در ادامه افزود:زیر ساخت‌های حمل و نقل عمومی در بخش مترو وضعیت مطلوبی را دارد اگر کمی ضعف در اتوبوسرانی است که در آینده وضعیت این ناوگان نیز بهبود پیدا می‌کند و قرار است به زودی خط ویژه اتوبسرانی در مسیر خیابان شهید مطهری و در خیابان شهید بهشتی و در خلاف مسیر ترافیک راه اندازی شود که تا حدودی باعث کاهش ترافیک می‌شود.

سردار حسینی بیان کرد: آن دسته از رانندگانی که طرح ترافیک داشته باشند می‌توانند به محدوده زوج و فرد ورود پیدا کنند و ضمنا پنجاه درصد از ورود‌های غیر مجاز به محدوده طرح زوج و فرد از 160 معبر بوده است و بزرگراه‌هایی همچون صیاد شیرازی، همت و امام علی(ع) به عنوان بیشترین ورودی‌های غیر مجاز از این معابر به محدوده طرح زوج و فرد بوده است.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: برابر قانون تردد به ازای هر ساعت در محدوده طرح زوج و فرد و طرح ترافیک 20 هزار تومان است و برای مثال اگر خودرویی دو ساعت در محدوده تردد کند دو بار اعمال قانون می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اجرای هیچ طرح ترافیکی نمی‌تواند به صورت صد درصد موفق باشد، افزود: هر طرحی که به مرحله اجرا درآید مشکلاتی پیش رو دارد که به صورت صد درصد موفق نخواهد بود؛ ضمنا در خصوص نصب دوربین‌ها در محدوده طرح زوج و فرد باید عنوان کرد که درخواست اولیه از سوی پلیس بوده است.

سردار حسینی بیان کرد: 18میلیون تردد در معابر شهر تهران طی روز داریم ولی تردد در محدوده زوج و فرد در مدت یک ماه دو میلیون است؛ رانندگانی که منزلشان در محدوده طرح ترافیک قرار دارد می‌توانند از محدوده طرح زوج و فرد عبور کنند به شرط اینکه فقط خروج داشته باشند.

وی افزود: از شمال بزرگراه همت، از شرق اتوبان امام علی(ع)، از جنوب بزرگراه بعثت و از غرب نواب و در ادامه شهید چمران محدوده‌هایی هستند که هیچگونه محدودیتی جهت تردد اعمال نشده است.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به اینکه با کسانی که اقدام به دستکاری پلاک خودرو می‌شود برخورد خواهد شد، گفت: روزانه 150 تا 200 دستگاه خودرو به دلیل دستکاری در پلاک متوقف و به پارکینگ منتقل می‌شود و پس از تشکیل پرونده قضایی راننده به دادگاه معرفی می‌شود ومحکومیت‌های سنگینی را در پی خواهد داشت که برابر قانون از 6 ماه تا یکسال حبس مجازات برای این متخلفان در نظر گرفته شده است.

*جریمه 500  هزار ریالی برای خودروهای با شیشه‌های دودی

سردار حسینی بیان کرد: استفاده از شیشه‌های دودی که درصد آن بیش از 40 درصد باشد به صورتی که از بیرون داخل وسیله نقلیه قابل رویت نباشد ممنوع بوده و 500 هزار ریال جریمه برای این تخلف در نظر گرفته شده است.

وی در خصوص برخورد با بد حجابی‌ها گفت: پلیس راهور بر اساس تکلیف قانونی برخورد قاطع با مظاهر علنی فساد دارد و از همین رو در هشت ماه نخست سال جاری 40 هزار مورد برخورد با بدحجابی داشته‌ایم.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: