جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 24 آذر 1394     
اعمال 8 میلیارد تخفیف برای ساماندهی بافت فرسوده در جنوب تهران

به گزارش گروه اخبار مناطق 22 گانه شهرداری نیوز،شهردار منطقه 20 از تخفیف های 100 درصدی مدیریت شهری برای ساماندهی بافت های فرسوده این منطقه جنوبی خبر داد.

منصور کتانباف با بیان این مطلب گفت: به منظور ترغیب و تشویق مالکان بافت فرسوده به نوسازی، تخفیف های 100 درصدی لحاظ کرده است و عوارض های زیربنا، مازاد تراکم و پیش آمدگی از این املاک قدیمی دریافت نمی شود.

کتانباف افزود: از ابتدای سال تاکنون 58 پروانه برای املاک فرسوده صادر شده که بابت 80 هزارمترمربع زیربنای مجاز، مبلغی بالغ بر 8 میلیارد ریال تخفیف اعمال شده است.

وی به تعیین مسیرهای ویژه و سبز روند صدور پروانه نیز اشاره کرد و ادامه داد: پیگیری های خارج از نوبت، همراهی کارشناسان شهرسازی و مشاوره های رایگان دفاتر خدمات نوسازی از دیگر مساعدت های مدیریت شهری برای مالکانی که تصمیم به نوسازی املاک قدیمی گرفته اند لحاظ شده است تا ضمن تشویق مالکان، روند صدور پروانه بافت های فرسوده نیز تسریع شود.

کتانباف به فعالیت دو ساله کارگروه مدیریت شهری منطقه 20 که با هدف آگاه سازی عمومی و جلب مشارکت مالکان بافت فرسوده به نوسازی از سال 92 در این منطقه فعال شده است اشاره کرد و گفت: رشد سرانه پلاک های تجمیعی از 2.3 به 3 پلاک و افزایش 60 درصدی مساحت پروانه های صادره در محدوده بافت فرسوده از جمله نتایج شکل گیری این کارگروه است.

شهردار منطقه 20 در پایان یادآور شد: مراجعه حضوری کارشناسان به درب منازل و آگاه سازی شهروندان به صورت پلاک به پلاک، جلب مشارکت افراد تاثیر گذار در جهت ترغیب شهروندان به نوسازی، فعال سازی کمیته نوسازی بافت فرسوده در محله ها، برپایی جلسات مستمر هفتگی با هدف بررسی روند نوسازی را از جمله مهمترین اقدامات کارگروه مدیریت شهری شهرداری منطقه 20 است.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: