جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 22 آذر 1394     
دفاع تونی بلر از توافق با قذافی

ایسنا:   تونی بلر، نخست وزیر پیشین انگلیس در سخنانی در کمیسیون روابط خارجی مجلس عوام درباره روابطش با قذافی به عنوان بخشی از یک تحقیق گسترده درخصوص دخالت انگلیس در لیبی در سال 2011 اظهار کرد که توافقش با قذافی که به انزوای لیبی پایان داد، موجب رهایی قذافی از سلاح‌های شیمیایی شد. وی افزود: اگر این اتفاق نمی‌افتاد هم چنان بر سر مواضعمان مبنی بر این که لیبی تحت نظارت تروریست‌ها است و به دنبال سلاح های شیمیایی و هسته‌ای است باقی می‌ماندیم و این کشور در جامعه جهانی منزوی باقی می‌ماند.
 
وی ادامه داد: سرانجام این بازی، ارزشمند بود اما این به آن معنا نبود که من با شیوه اداره قذافی موافق باشم. امیدوار بودم -البته شاید امیدواری بی جایی بود- که او به انجام اصلاحات سیاسی و اقتصادی در کشورش خواهد پرداخت.
 
بلر سخنان منتشر شده از خود در برخی شبکه های اجتماعی را مبنی بر این که سعی کرد تا در سال 2011 در جریان مکالمات تلفنی‌اش قذافی را قبل از هر گونه دخالت غرب به ترک کشورش قانع کند، تایید کرد و افزود: اما این اشتباه است که این مکالمات تلاش برای نجات قذافی خوانده شود چرا که هدف از آن ایجاد راهی برای خروج از بن‌بست بود.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: