جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 25 خرداد 1393     
انتقادواعظی ازافزایش تعرفه‌های موبایل

فارس: وزیر ارتباطات در بدو ورود به وزارتخانه مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات مبنی بر تعیین تعرفه‌های جدید موبایل و افزایش تعرفه‌های این بخش که در اواخر عمر دولت دهم به تصویب رسیده بود را به دلیل فشار اقتصادی بر مردم لغو کرد.

پس از آن در اسفندماه سال 92 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات بار دیگر اما این بار به ریاست محمود واعظی، وزیر ارتباطات تعرفه‌های جدید موبایل را مصوب و مجوز افزایش تعرفه موبایل را صادر کرد. به این ترتیب تعرفه همراه اول از اردیبهشت‌ماه افزایش یافت.

امروز وزیر ارتباطات در مراسمی گفت: شدیداً از کار ناگهانی همراه اول برای افزایش تعرفه از دقیقه‌ای 44 تومان به 57 تومان تحت فشارم.

وی گفت: درصد قابل توجهی از مشترکان در تهران با من صحبت می‌کنند و وزرا و مسئولان و خانواده‌های آنها هم به من منتقل می‌کنند که آنچه تاکنون برا‌یشان قبض صادر می‌شده به یکباره قبوض جدید 30 درصد گرانتر شده است در حالی که تغییر محسوسی در رفتار مکالمه خود نداشته‌اند.

وی گفت: وزارت ارتباطات دست اپراتور را برای تعیین تعرفه از 49.9 تومان تا 60 تومان باز گذاشت اما همراه اول تعرفه 57 تومان را انتخاب کرده است.

در این باره وحید صدوقی مدیرعامل همراه اول توضیح داد: تعرفه‌های همراه اول بعد از 10 سال اصلاح شده است.

وی گفت: نرخ مؤثر تعرفه سیم‌کارت دائمی فقط در تماس شهری 25 درصد افزایش یافته است و در مجموع با احتساب نرخ مؤثر، 6 درصد افزایش درآمد در بخش دائمی و 9 درصد کاهش درآمد در بخش اعتباری حاصل شده است.

محمود واعظی پس از توضیحات مدیرعامل همراه اول اظهار داشت: تعرفه‌ها در تمام دنیا روبه کاهش است و طی 5 سال گذشته تعرفه‌های اپراتورهای موبایل کاهش یافته که این به معنای کاهش درآمد آنها نیست بلکه سرویس‌های متنوعی را ارائه داده‌اند.

واعظی گفت: مردم نرخ مؤثر را نمی‌دانند آنچه مردم می‌دانند این است که در تهران تعرفه ثابت 44.7 تومان بوده و اکنون 57 تومان شده است این فشار زیادی است که مردم یکباره متحمل شده‌اند.

وی گفت: نرخ پایه کمیسیون تنظیم مقررات، ارتباطات برای مکالمه موبایل دائمی دقیقه‌ای 499 ریال است که براساس خدمات خوب و کیفیت خوب اپراتورهای می‌توانند تا 20 درصد قدرت مانور داشته باشند.

وی افزود: کسانی که در جای دور زندگی می‌کنند این تعرفه برای‌شان خوب است اما کسانی که در تهران زندگی می‌کنند فشار روی آنها زیاد است؛ به این دلیل از مسئولان تقاضا می‌کنیم در این تعرفه تجدیدنظر کنند زیرا طی سه چهار هفته‌ای که این تعرفه‌ها اعمال شده و قبوض به دست مردم رسیده، فشار روی من کم نشده است.

وی ادامه داد: اینکه مردم بخواهند 20 درصد بیشتر روی موبایلی که دست همه مردم است اضافه پرداخت کنند رقم بالایی است.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: