جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 17 آذر 1394     
احداث زیر گذر تونل همت در منطقه دو تهران

به گزارش گروه عمران شهری شهرداری نیوز،معاون فنی و عمران منطقه دو تهران از اجرای عملیات احداث پروژه تونل زیر گذر همت در این منطقه خبر داد.

یوسف متقی با اعلام این مطلب اظهارداشت: اجراي عمليات تقاطع هاي غير همسطح و تونل ها و زيرگذر ها به دنبال ايمني تردد، روان سازي ترافيك، كاهش زمان توقف و صرفه جويي در مصرف سوخت و كاهش آلودگي هوا انجام مي شود.

وی با بیان اینکه ارتقاي ظرفيت هاي عبور و مرور و تقويت كاركرد هاي كيفي آن بخش مهمي از مجموعه فعاليت هاي زير ساختي شهرداري را تشكيل مي دهد، افزود: با روان سازي ترافيك عبوري كاهش قابل توجهي در هزينه هاي پنهاني همچون هزينه هاي بهداشتي و درماني و رواني، اجتماعي و اقتصادي شهروندان خواهيم داشت.

معاون فنی و عمران منطقه دو تهران اظهارداشت: با احداث بزرگراه همت، شهرك هما به دو قسمت شمالي و جنوبي تقسيم شده و ارتباط اين دو شهرك از طريق يك زير گذر غير استاندارد با محدوديت در ارتفاع و عرض به صورت يك لاين عبوري و با تنظيم چراغ قرمز زماندار و به صورت يك طرفه در هر دو مسير برقرار مي شد و به همين منظور از بهمن ماه سال1392 برنامه طراحي و اجراي تونل زير گذر همت - شهرك هما در دستوركار شهرداري منطه 2 قرار گرفت و در حال حاضر مراحل نهايي لاينينگ تونل در دست اجرا است و ظرف مدت 2 ماه آينده به بهره برداري خواهد رسيد.

متقی در ادامه افزود: اين تونل به طول 90 متر و عرض مفيد 2/7 متر و با ارتفاع 5/4 متر مي باشد و با توجه به قرارگيري اين تونل در ارتفاع كمي از زير بستر بزرگراه همت، عمليات حفاري با ظرافت خاصي از طريق اجراي سازه نگهبان به روش شمع و ريپ و سپس پوشش نهايي به روش لاينينگ بتن به ضخامت 60 سانتي متر اجرا شد.

معاون فنی و عمران منطقه دو تهران خاطرنشان کرد: يكي از علل طولاني شدن اجراي پروژه ضخامت خيلي كم ارتفاع تاج تونل با زير بستر بزرگراه همت به جهت پرهيز از هر گونه نشست يا ريزشي در بستر بزرگراه همت بوده است.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: