جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 17 آذر 1394     
بانک مرکزی همچنان«قلک دولت»

فارس: روز گذشته مدیرکل فناوری اطلاعات بانک مرکزی از اختصاص حداکثر 4200 میلیارد تومان از سوی بانک مرکزی برای اجرای طرح کارت اعتباری خبر داد.
 
با توجه به اینکه بانک مرکزی در طرح تسهیلات خرید خودرو 2500 میلیارد تومان تخصیص می‌‌دهد، مجموع پول پرقدرتی که با احرای طرح بسته خروج از رکود به اقتصاد تزریق خواهد شد به 6700 میلیارد تومان خواهد رسید. بنابراین این رقم به حجم پایه پولی اضافه خواهد شد.
 
از طرف دیگر، با توجه به عدد ضریب فزاینده 6.34 (آخرین رقم اعلام شده از ضریب فزاینده در شهریور) حجم نقدینگی که بسته خروج از رکود به اقتصاد ایران اضافه اضافه می‌کند، به رقم 42 هزار و 478 میلیارد تومان می‌رسد.
 
بانک مرکزی حجم کل نقدینگی در پایان شهریور ماه امسال را حدود 873 هزار میلیارد تومان محاسبه کرده که با این حساب 4.8 درصد به حجم کل نقدینگی اضافه خواهد شد.
 
به گزارش فارس، این اتفاق در شرایطی رخ داده که حسن روحانی رئیس جمهور سال گذشته در زمان ارائه لایحه بودجه به مجلس با اشاره به حفظ دستاوردهای کنترل تورمف گفته بود: بدون شک بخش مهمی از این دستاورد محصول انتظارات مثبت نسبت به آینده و اعتماد به توانایی دولت در مدیریت اقتصاد بوده است، به ویژه آنکه در این دولت به طور مشخص پایه پولی به‌عنوان خط قرمز تعیین شده و نگاه به بانک مرکزی به‌عنوان قلک دولت چنانچه در گذشته مرسوم بود، به کلی تغییر کرده است.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: