جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 16 آذر 1394     
موسسه‌های خیریه رقیب کمیته امداد نیستند

مهر: پرویز فتاح ظهر امروز دوشنبه در جمع خبرنگاران در رابطه با عملکرد کمیته امداد کشور اظهار داشت: رویکرد اصلی ما توانمند سازی و رساندن خانواده های تحت پوشش به مرز خوکفایی است.

وی با بیان اینکه این را برای کمیته امداد افتخار نمیدانیم که چه تعداد مددجو تحت پوشش داریم عنوان کرد: افتخار زمانی است که ما بگویم ما مددجویان را حمایت کرده ایم و به آنها تسهیلات لازم برای اشتغالزایی پرداخت کرده ایم.

اختصاص ۶۰ میلیارد تسهیلات قرض الحسنه برای مددجویان کمیته امداد لرستان

 رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور با بیان اینکه طی امسال بیش از ۶۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه برای استان لرستان پیش بینی کرده ایم گفت: امروز که با استاندار لرستان جلسه ای داشتیم خوشبختانه بانکها همکاری خوبی تا کنون در این زمینه داشته اند که نیاز بوده این روند ادامه پیدا کند.

فتاح با بیان اینکه می توان طی امسال به پنج تا شش هزار مددجو تسهیلات لازم پرداخت کرد گفت: اگر این امر تحقق یابد در حوزه اشتغال مددجویان اقدامات موثری را شاهد خواهیم بود.

وی همچنین موضوع تامین مسکن برای مددجویان را یکی دیگر از برنامه های کمیته امداد برشمرد و گفت: در این زمینه نیز با مدیریت ارشد لرستان رایزنی که داشتیم مقرر شد که مازاد واحدهای مسکن مهر را در اختیار مددجویان کمیته امداد قرار دهند.

 رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور گفت: ما اعتبارات لازم را در این زمینه از سوی کمیته امداد و همچنین آورده مددجویان تامین خواهیم کرد.

جذب ۱۸۰ هزا حامی در قالب طرح محسنین


فتاح با بیان اینکه برنامه ما ابتدای سال در کمیته امداد تدوین شده است گفت: در حال حاضر برنامه ها در مسیر تدوین شده بوده در حال اجرا بوده چرا که درآمدهای داخلی کمیته امداد بر اساس برنامه ریزی های که صورت گرفته محقق شده و دولت نیز به تعهد خود عمل کرده است.

وی با اشاره به اجرای طرح حمایت از اکرام ایتام در کشور عنوان کرد: در این راستا غیر از ایتام برخی در کشور هستند که سرپرست آنها درآمد ندارد و از کار افتاده شده اند که ما این افراد را در قالب اجرای طرح محسنین تحت حمایت قرار می دهیم.

 رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور با بیان اینکه ۳۴۰ هزار حامی در قالب این طرح اعلام همکاری کردند گفت: ما موفق شدیم ۱۸۰ هزار حامی برای محسنین در سطح کشور جذب کنیم.

روند تشکیل پرونده برای مددجویان کمیته امداد کاهش می یابد

فتاح همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در رابطه با نتایج تغییر ساختار در مجموعه کمیته امداد بیان داشت: ساختار ما باید متناسب با عملکرد و وضعیت هر استان باشد.

وی با بیان اینکه هدف ما از تغییر ساختار این بوده که سریع تر خدمت رسانی به مددجویان کنیم گفت: همچنین در این تغییر ساختار به دنبال این بوده ایم که تشکیل پرونده برای مددجویان طول نکشد که لازمه این امر این بوده که سلسله مراتب سازمانی را ما کاهش بدهیم.

 رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور عنوان کرد: بخشی از این تغییر ساختار صورت گرفته و ما بقی در حال انجام است.

اعلام آمادگی کمیته امداد برای نظارت بر موسسه های خیریه

فتاح همچنین در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار مهر در رابطه با فعالیت برخی موسسه های خیریه در کشور به صورت غیر قانونی عنوان کرد: مسئولیت دادن مجوز و نظارت بر آن نیز به صورت قانونی بر عهده کمیته امداد نیست اما برای این امر قانون لازم است چرا که متاسفانه در حال حاضر هیچ دستگاهی در کشور مسئولیت نطارت بر خیریه ها را ندارد.

وی ادامه داد: اگر مجلس و دولت طرح و لایحه ای را برای واگذاری این نطارت به کمیته امداد بدهند ما آمادگی نطارت بر این موسسه ها را داریم.

 رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور با بیان اینکه در حال حاضر این نهاد تعامل خوبی با خیلی موسسه های خیریه دارد گفت: روش ما در این زمینه حمایتی بوده و به آنها به چشم رقیب یا مزاحم نگاه نمی کنیم.

فتاح همچنین آمار ورودی و خروجی مددجویان در کمیته امداد را ثابت عنوان کرد و گفت: اگر وضعیت اقتصادی کشور بهبود یابد و اشتغال در آن ایجاد شود به طور قطع ورودی ما کم خواهد شد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: