جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 14 آذر 1394     
طرح «ناب» کلید خورد

مهر: طرح توسعه و بکارگیری نرم‌افزارهای بومی (ناب) با هدف توانمندسازی و گسترش صنعت نرم افزار در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تعریف شده است. براین اساس شورای راهبری این طرح با حضور نمایندگان سازمان فناوری اطلاعات، پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، نمایندگان نظام صنفی رایانه ای کشور و خبرگان بخش خصوصی و دانشگاهی برای سیاستگذاری و هدایت طرح تشکیل شده است.

هفته گذشته نشست شورای راهبری نرم افزارهای بومی با تاکید بر حمایت از توسعه و توانمندسازی صنعت نرم‌افزاری و گسترش بازار این حوزه برگزار و اهداف و سیاستهای اصلی طرح مطرح شد.

در این زمینه محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اعلام آغاز اجرای طرح «ناب» در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی کلوب نوشت: برای توسعه و توانمندسازی صنعت نرم‌افزاری و گسترش بازار این حوزه، طرح حمایت از نرم‌افزارهای بومی را در وزارت ارتباطات با نام اختصاری ناب آغاز کردیم. انجام این طرح برای توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات، صنعت و کشور یک ضرورت به حساب می آید.

وی گفت: قدم اول و ضروری این طرح تعیین برنامه‌ها و خروجی‌های آن است. ما در همه طرحها و از جمله طرح «ناب» باید طوری حرکت کنیم که نقش حامی را برای بخش خصوصی داشته باشیم و از دخالت یا بر هم زدن بازار پرهیز کنیم. این طرح در شورای راهبری نرم‌افزارهای بومی پیگیری و اجرا می شود.

واعظی همچنین در مورد توسعه صادرات در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات نیز به جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصادی که به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار شد اشاره کرد و گفت: رویکرد جلسه برون گرایی اقتصاد براساس سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی بود.

وزیر ارتباطات تاکید کرد: اراده جدی دولت این است که سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی را عملیاتی سازد تا اجرای این سیاستها، بسیاری از گره ها و موانع را مرتفع کند.

وی گفت: توسعه صادرات به عنوان یکی از جدی ترین برنامه های دولت، در راستای برون گرایی اقتصاد است و لازم است چالش ها و موانع اصلی پیش روی توسعه صادرات را شناسایی و در جهت رفع آن تلاش کنیم. همچنین در خصوص نقشه راه برون گرایی اقتصاد، اقدامات مرتبط انجام شده و در مورد پروژه های پیشنهادی، بحث و تبادل نظر شد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: