جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 14 آذر 1394     
عبور از آسمان ایران

یادداشت دریافتی- نعیم عزتی؛ فلای دبی، امارات، قطرایروز، ترکیش، العراقی، کویتی، لوفت هانزا آلمان، کی. ال. ام فرانسه، ایرفلوت روسیه، مالزیا، بریتیش ایرویز انگلیس، آلیتالیا ایتالیا، آزال آذربایجان، ایرایندیا، آریانا افغانستان، ایرآستانا قزاقستان، گلف ایر، ایرلاین جزیره کویت، عمان ایر، پگاسوس ترکیه، سعودی، شاهین ایر پاکستان، ایرلاین سوریه، تاجیک ایر تاجیکستان، اوکراین ایر، جرمنیا آلمان، اتریشی، بلاویا بلاروس و چاینا چین نام بخشی از ۴۶ ایرلاین‌هایی هستند که این روزها به طور ثابت از آسمان امن ایران عبور می کنند و حریم هوایی کشورمان را جایگزین مسیرهای قبلی کرده اند.

این ایرلاین ها طی یک سال گذشته و با هشدار ایکائو دیگر بر فراز بعضی از کشورهای منطقه پرواز نمی‌کنند و این به معنی آن است که بازهم به درآمد حاصل از محل عوارض پروازهای عبوری از آسمان کشورمان افزوده خواهد شد.

با توجه به نا امنی های منطقه و موقعیت ممتاز جغرافیایی ایران و با رویکرد دولت یازدهم و کاهش تنش های بین المللی اخیرا شاهد آن هستیم که پروازهای عبوری بین المللی از آسمان کشورمان چند برابر شده است.

قطعا با استفاده از درآمد حاصل از عبور هواپیماهای ترانزیت از حریم هوایی امن کشورمان می توانیم با توسعه و تجهیز فرودگاه های کشور ضریب ایمنی فرودگاه ها را افزایش دهیم.

در یک سال گذشته با توجه به شرایط نا امن کشورهای منطقه تعداد پروازهای عبوری از فراز ایران به ۱۰۰۰ پرواز در شبانه روز رسیده که درآمد حاصل از محل عوارض پروازهای عبوری بین المللی با افزایش چشمگیر به ۵۰۰ میلیارد تومان در سال رسیده است.

با توجه به درآمد ارزی حاصل از پروازهای مذکور پیشنهاد می گردد فرودگاه های کشور علاوه بر ۱۷۰ دستگاه کمک ناوبری موجود به سیستم های کمک ناوبری جدید که از ضروریات اساسی است مجهز شوند.

در حال حاضر ۴۷ دستگاه DVR سیستم کمک ناوبری هدایت هواپیما به سمت فرودگاه در فرودگاه های کشور وجود دارد که با نصب این سیستم در سایر فرودگاه ها می توانیم ضریب ایمنی همه پروازها را افزایش دهیم.

اکنون ۲۱ دستگاه ILS سیستم فرود خودکار در فرودگاه های کشور وجود دارد که با نصب این سیستم به خصوص در فرودگاه های شهرهای کوهستانی فرود با شعاع دید ۸۰۰ متر هم فراهم می شود.

هم اکنون ۵۰ دستگاه DME سیستم ناوبری که فاصله را از یک نقطه مشخص برای هواپیما تعیین می کند در فرودگاه های کشور وجود دارد که با نصب این سیستم در سایر فرودگاه های کشور ضریب ایمنی به صورت چشمگیری افزایش پیدا می کند.

مطمئنا پروازهای عبوری از آسمان یک کشور به اعتبار بین المللی آن کشور می افزاید و البته از محل عوارض دریافتی و با تجهیز فرودگاه ها به سیستم های کمک ناوبری می توانیم به بالا بردن ضریب ایمنی در فرودگاه های کشورمان کمک شایانی کنیم.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: