جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 14 آذر 1394     
ناوگان اتوبوسرانی سنندج هوشمند سازی شده است

به گزارش گروه اخبار کلان شهرهای شهرداری نیوز،مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی سنندج گفت: تعداد 160 دستگاه اتوبوس در حال خدمات رسانی به شهروندان می باشد .70 دستگاه اتوبوس در بخش خصوصی و مابقی در بخش دولتی خدمات رسانی می کنند.

محمدزاهد مرغوبی در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوزافزود : از سال 90 هیچ دستگاهی به این سازمان تزریق نشده است،در این چندسال شهر گسترش پیدا کرده است، تعدادی شهر اقماری به شهر سنندج و تعدادی روستا به حومه شهر اضافه شده است و با این شرایط خدمات رسانی این ناوگان دوبرابر شده ولی متاسفانه تعداد اتوبوس ها هیچ تغییری نکرده است.

وی اشاره کرد: سازمان اتوبوسرانی سنندج در صدد این است که بتواند با خریداری و وارد کردن اتوبوس های تندرو BRT، مشکلات موجود در این سیستم و خدمات رسانی را حل و فصل نماید.اما درحال حاضر با وجود تحریم ها و شرایط نامناسب اقتصادی کشور و نبود قطعات و افزایش قیمت قطعات امکان عملیاتی کردن این طرح را نداریم.

مرغوبی تصریح کرد: در این ناوگان از 160 دستگاه اتوبوس تعداد 126 دستگاه به سیستم AVL (GPRS، مکان یاب) تجهیز شده است.با این حال می توانیم بگوییم ناوگان اتوبوسرانی سنندج هوشمند سازی شده است.

وی افزود: در شهر سنندج با شرایط توپوگرافی و پستی بلندی که در شهر وجود دارد نسبت به شهرهای هموار فرسودگی زودتر اتفاق میفتد.در رابطه با موضوع فرسودگی اقدامات و پیگیری های لازم صورت گرفته است.معاون عمرانی، شهردار و حتی استاندار شهر نیز پیگیر این موضوع می باشند.

مرغوبی در پایان گفت: میانگین قیمت خرید اتوبوس 400 تا 600 میلیون تومان می باشد که متاسفانه اتوبوسرانی های کوچک مانند این شهر توانایی خرید ندارند و باید این کار با حمایت شهرداری یا وزارت کشور صورت بگیرد.اما خوشبختانه با همین بضاعت امسال 20 دستگاه از اتوبوس های فرسوده را بازسازی کردیم و قصد خرید تعدادی اتوبوس و تزریق به این سازمان را داریم.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: