جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 14 آذر 1394     
نصب بالابر در ایستگاه های مترو پایتخت

به گزارش گروه حمل و نقل و ترافیک شهری شهرداری نیوز،معاون شهردار تهران با اشاره به تردد آسان معلولان در استفاده از حمل ونقل عمومی تاکید کرد: نصب بالابر در ایستگاه های مترو در دستور کار قرار گرفته است.

سید جعفر تشکری هاشمی با بیان اینکه معلولان و جانبازان مانند سایر شهروندان حق تردد در شهر و استفاده از حمل ونقل عمومی را دارند، گفت: طی سال های اخیر اقدامات بسیاری برای تردد آسان معلولان و جانبازان در شهر تهران صورت گرفته است که از جمله می توان به راه اندازی پایانه ویژه معلولان، مناسب سازی معابر و منازل این قشر اشاره کرد.

وی با بیان اینکه معتقدم حمل ونقل عمومی متعلق به همه اقشار جامعه ازجمله معلولان و جانبازان است که بتوانند به راحتی از این ناوگان استفاده کنند، گفت: با توجه به اینکه اکنون تمامی ایستگاه های مترو مجهز به پله های برقی است، در گام دوم تجهیز ایستگاه های مترو به بالابر در دستور کار قرار گرفته است.

تشکری هاشمی با بیان اینکه اکنون ناوگان حمل ونقل عمومی ویژه معلولان شامل ون و اتوبوس  است که امکاناتی مانند بالابر در تمامی ون ها تعبیه شده است، اظهرکرد:  پایانه ویژه معلولانحال حاضرباصد دستگاه ون فعال است.

به گفته وی، ایجاد سهولت در رفت و آمد جانبازان و معلولان از جمله مهمترین وظایف مدیریت شهری به شمار می آید و معاونت حمل و نقل و ترافیک در راستای برنامه های شهرداری تهران و اهداف شهردار توجه ویژه ای به این قشر دارد.

معاون شهردار تهران با تاکید بر اینکه ناوگان عمومی ویژه معلولان تا پایان سال مجهز تر خواهد شد گفت: امسال به دنبال این هستیم که خدمات خاص به این عزیزان بدهیم به گونه ای که جابجایی آنان تنها از یک نقطه خاص به نقطه دیگر نباشد. بر این اساس جانبازان و معلولان می توانند از این خدمات در سفرهای تفریحی درون شهری، جابجایی از محل استقرار در دانشگاه یا مراکز درمانی تا محل سکونت و... بهره ببرند که با تحقق آن شاهد تحول بزرگی در حمل و نقل معلولان و جانبازان خواهیم بود.

به گفته وی، اکنون جانبازان و معلولان از طریق تماس تلفنی با شماره ۶۳۰۵ خدمات نقطه به نقطه در طول سفر خواهند گرفت. این در حالی است که چنانچه مراکز فرهنگی، آموزشی و تفریحی که به معلولان و جانبازان ویلچری خدمات ارایه می دهند نیز تقاضای خدمات جابه جایی با اتوبوس را داشته باشند، اتوبوس های ویژه معلولان را به صورت رایگان در اختیارشان قرار خواهیم داد.

تشکری هاشمی تصریح کرد: هزینه جابه جایی معلولان و جانبازان از نقطه آغاز تا نقطه پایان سفر تنها معادل یک بلیت اتوبوس صورت می گیرد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: