جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 12 آذر 1394     
ضمانت نامه های بانکی سد راه متقاضیان طرح تعویض خودروهای فرسوده

به گزارش گروه اخبار کلان شهرهای شهرداری نیوز، رئیس اداره کالا و حمل نقل پایانه های استان همدان گفت: عمر ناوگان باری استان همدان از میانگین متوسط عمر ناوگان بالاتر است و در واقع میتوان گفت یک ناوگان متمایل به فرسوده داریم .

مصطفی وصالی در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز گفت: سن فرسودگی 25 سال است و میانگین عمر ناوگان استان نزدیک به سمت فرسودگی است.

وی بیان کرد: تسهیلاتی برای این طرح در نظر گرفته شده ولی متاسفانه بزرگترین مشکل این طرح ضمانت نامه های بانکی است که اکثرا متقاضیان پس از مراجعه با اطلاع از شرایط تعویض از ادامه و پیگیری این طرح منصرف می شوند.

وصالی افزود: مشکل دیگر این طرح عدم کیفیت ناوگان جایگزین است و خودروهایی که قرار است به متقاضی تحویل داده شود کیفیت مطلوبی ندارد و این مسئله نیز در اجرایی نشدن این طرح دخیل می باشد.

وی تصریح کرد: از تیرماه سال 94 درخواست متقاضیان توسط نمایندگی های خودروساز سنگین انجام می شود و متقاضی باید به دفتر این نمایندگی ها مراجعه نموده و مراحل ثبت نام را طی کند.

وصالی در ادامه افزود: در حال حاضر کیفیت خودرو ها نسبت به سابق بهتر شده است،در این زمینه 8 نمایندگی خودروهای سنگین معرفی شده است که خودروهای با کیفیتی عرضه میکنند و خودروهایی با برند اروپایی و کره ای با سود 12 درصد که اعتبار این خودروها تا سقف 300 میلیون تومان می باشد و خودروهای روسی و چینی با اعتبار 200 میلیون تومان و میزان سود 15 درصد عرضه می شوند .

این مدیر مسئول با بیان اینکه سیاست هایی که در این زمینه صورت می گیرد سیاست هایی است که از طریق سازمان مرکزی به کل کشور ابلاغ می شود و ارگانهای مربوطه نمی توانند دخیل باشند گفت؛ این موارد در قالب دستورالعمل هایی ابلاغ می شود و ما وظیفه اجرای آن را داریم،بنابراین استان نمی تواند سیاست گذاری خاصی در این زمینه داشته باشد. .

وصالی در ادامه بیان کرد: حامیان مالی این طرح ها می تواند وزارت نفت باشد و این ارگان با حمایت از این طرح با کاهش مصرف سوخت میتواند نتیجه مطلوبی را دریافت کند، سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت راه و شهرسازی نیز می توانند حامیان این طرح باشند.

وی در پایان اظهار داشت: میشود با عرضه تسهیلات مطلوب راه را برای متقاضیان این طرح هموار نمود و با اقدامات مناسب در این زمینه شاهد استقبال گسترده از این طرح باشیم.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: