جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 12 آذر 1394     
تعیین شروطی برای ارتقاء کیفی خودروهای داخلی

به گزارش نگاه پارلمان به شهر شهرداری نیوز،عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت : دولت باید مساله ارتقای کیفیت خودروهای داخلی را در دستور کار قرار دهد چرا که تا زمانی که ارتقای کیفیت نداشته باشیم باز هم رکود در بازار باقی خواهد ماند.

سید محمد بیاتیان در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوزبا انتقاد از استانداردهای مورد اجرا در تولید خودرو، افزود : دولت در گام اول باید سرمایه‌گذاری‌ لازم جهت به روز کردن استانداردهای تولید خودرو در کشور داشته باشد.

وی تاکید کرد : تعیین برخی الزامات از سوی دولت می تواند خودروسازان را ملزم به تولید خودروهای قابل رقابت و با کیفیت نماید تا شاهد تولید خودروها یی مطابق با استانداردهای روز دنیا در کشور باشیم.

وی با اشاره به مشکلات مالی خودروسازان و قطعه سازان داخلی گفت : البته در جریان توجه به کیفیت و استاندارد در تولید باید سیستم مدیریتی و فنی خودروسازان به سمتی حرکت کند که حاصل آن ارتقای کیفیت خودروهای داخلی بواسطه توجه به پژوهش و نوآوری باشد.

وی خاطر نشان کرد : قطعا برای دستیابی به این مهم دولت باید در کنار حمایت و کمک های تسهیلاتی به خودروسازان شروطی را در زمینه ارتقای کیفیت در نظر گرفته و اعمال نماید.

نماینده بیجار در خانه ملت در ادامه  به مقایسه صنعت خودرو ایران و کره پرداخت و اظهار داشت : کره که صنعت خودروسازی خود را بعد از ایران شروع کرد اکنون از تولید کنندگان برتر در دنیاست و این مساله با توجه به جریان خودروسازی در ایران جای گلایه دارد حتی امروز صنعت خودرو چین نیز حرفی برای گفتن دارد.

بیاتیان افزود : متاسفانه در این سالها صنعت خودرو ایران به جای سرمایه گذاری در تولید خودروهای جدید به کپی کاری روی آورده و تلاش بسیار کمی را برای ارتقاء کیفیت و تولید خودروهایی با استانداردهای روز دنیا نموده است.

وی همچنین از تردد حجم زیاد از خودروهای خارجی و عمدتا چینی در کشور انتقاد کرد و گفت : وجود برخی آپشن‌ها و امکانات مشتریان داخلی را به سمت خودروهای چینی کشانده است از این رو چنانچه خودروسازان داخلی خودروهایی قابل رقابت و مطابق با سلایق مشتریان تولید کنند قطعا شاهد استقبال بیشتر مردم از خودروهای داخلی خواهیم بود.

به گفته وی دستیابی به تولید خودروهای رقابتی و ارتقاء کیفیت و استاندارد در صنعت خودروایران منوط به سرمایه‌گذاری در حوزه خودروسازی است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: