جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 12 آذر 1394     
پس از اتمام مراسم اربعین نقاط قوت و ضعف برای خدمات دهی بهتر در آینده بررسی می شود

به گزارش شهرداری نیوز،جلسه ستاد برگزاری مراسم اربعین شهرداری تهران در حالی به ریاست قالیباف در شهر کربلا برگزار شد که شهردار تهران در این جلسه گفت: گزارش های دریافتی و بازخوردهای مردمی حاکی از رضایت بیشتر مردم از خدمات ارائه شده نسبت به سال قبل بوده و نیروهای شهرداری نیز منسجم تر از سال قبل عمل کردند.

محمدباقر قالیباف پس از بازدید از ارائه خدمات شهرداری تهران در شهر نجف، مسیر پیاده روی و شهر کربلا، در جلسه ستاد اربعین

با اشاره به اهمیت واقعه عاشورا اظهار کرد: قصه عاشورا واقعه بزرگي در تاريخ بشريت است كه در همه برهه هاي تاريخي، اسلام را از مسير انحراف نجات داده است. اين واقعه آنقدر بزرگ است كه وقتي امام زمان(عج) ظهور مي كنند خود را به نام جدشان و منتقم ايشان معرفي مي كنند. از اين موضوع اين را مي فهميم كه آن روز مردم دنيا شناخت نسبت به امام حسين(ع) پيدا كرده اند چرا كه امروز هم مي بينيم كه بحث انسانيت و آزادگي در عاشورا زبانزد خاص و عام و همه كساني است كه آشنايي با اسلام هم ندارند

وی ادامه داد: انشالله همه متوجه اين باشيم كه چه توفيق بزرگي نصيبمان شده است و بايد خدمت به زوار امام حسين(ع) را در افقي طولاني مدت و در آينده ببينيم و بدانيم كه در سطحي جهاني گام برمي داريم و همه چشمان دشمنان اهل بيت به اينجا دوخته شده است.

قالیباف افزود: دستگاه امام حسين(ع) عزت، كرامت، عدالت، آزادگي و انسانيت به همراه دارد. انشالله قدرشناسي كنيم و شكر اين نعمت بزرگ را به جا آوريم. شكر نعمت هم اين است كه خالصانه و صادقانه به زوار خدمت كنيم.

شهردار پایتخت در ادامه به خدمات دهی شهرداری تهران به زوار سیدالشهدا(ع) پرداخت و گفت: شهرداری تهران سال گذشته در شرایطی وارد خدمت رسانی به زوار شد که تنها 25 روز فرصت برای اجرای کار در اختیار داشت و از این رو برخی هماهنگی ها به صورت کامل صورت نگرفت.

وی با اشاره به افزایش تعاملات و هماهنگی ها در مراسم امسال افزود: امسال از دو ماه قبل جلسات منظم و برنامه ریزی ها برای برگزاری مراسم انجام شد؛ به طوریکه کیفیت خدمات نیز بر این اساس افزایش داشت.

قالیباف با اشاره به لزوم آسیب شناسی مشکلات تاکید کرد: به سرعت پس از بازگشت به تهران باید جلسه کمیته ها تشکیل و نقاط قوت و ضعف برای سال آینده شناسایی و مورد برنامه ریزی قرار بگیرد.

ارائه روزانه 8400 نفر روز خدمت در کربلا

معاونت خدمات شهری و رییس ستاد برگزاری مراسم شهرداری تهران در این جلسه گفت: روزانه 8400 نفر روز خدمت در کربلا ارائه می شد که تلاش شد، این میزان در روز قبل و پس از اربعین و خود روز اربعین بیشتر شود.

وی با اشاره به روند بازگشت کارگران از روز شنبه اضافه کرد: البته با آغاز روند بازگشت کارگران که سه روز به طول می انجامد، هماهنگ شد تا آخرین روز ارائه خدمات و نظافت شهر کربلا توسط نیروهای ایرانی ادامه داشته باشد.

 اسکان 1600 کارگر در کربلا

در ادامه این جلسه، روح الله بیداد، مسئول کمپ مرکزی شهرداری تهران در کربلا نیز از اسکان 1600 نفر در کمپ اصلی شهرداری در پارک منتزه الحسین کربلا خبر داد و گفت: برای کارگران برنامه های فرهنگی ویژه ای در این کمپ تدارک دیده شده تا کارگران علاوه بر ارائه خدمت به زوار از فرصت معنوی این حضور نیز برای خودسازی بهتر بهره مند شوند.

وی ادامه داد: همچنین برای ارائه خدمات بهتر، تامین غذا و امکانات لازم برای کارگران به طور متمرکز انجام شد، به طوریکه در هر وعده غذایی 2000 غذا و میان وعده آماده شده و در اختیار نیروها قرار می گیرد.

گره گشایی از کار مردم وظیفه ماست

شهردار تهران در حاشیه برگزاری این جلسه در جمع خبرنگاران گفت: وظیفه شهرداری تهران خدمت به مردم است و هرکجا گره ای از کار مردم باز شود، آنرا خدمت به مردم می دانیم.

وی اضافه کرد: در شرایطی که بسیاری از مردم با مشقت بسیار و از راه دور خود را به کربلا می رسانند و یک سلام و زیارتی می کنند و برمی گردند، ضرورت خدمت به مردم بیش از پیش حس می شود.

قالیباف تصریح کرد: در این شرایط خدمت رسانی توسط ارگان های مختلف از جمله شهرداری تهران می تواند بستر مناسب تری برای زیارت مردم فراهم کند




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: