جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 10 آذر 1394     
شهرداری برای ساختمان های خود، پایان کار صادر می کند

به گزارش گروه عمران شهری شهرداری نیوز،مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران با بیان این که تا کنون رسم نبوده که شهرداری برای ساختمان های خود پایان کار صادر کند، گفت: مدتی است که شهرداری به سمتی حرکت کرده که برای ساختمان های خود هم، پایان کار بگیرد.

خلیل راحتی با اشاره به این که اولین اقدام مهم برای صدور پایان کار، سند مالکیت است، افزود: بسیاری از پروژه های شهرداری تهران خدماتی هستند و در فضاهای عمومی ساخته شدند و در نتیجه سند تفکیک شده ندارند.

مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به این که به طور مثال یکی از پروژه های شهرداری، پردیس ملت است که در پارک ملت ساخته شده، اظهار کرد: پردیس ملت سند تفکیک شده ندارد و در نتیجه برای پایان کار نیاز به سند وجود دارد و از این رو برخی از ساختمان ها و پروژه های شهرداری پایان کار ندارند که این عیب کار به شمار نمی آید.

راحتی در ادامه با تاکید بر این که بحثی که در سینما آزادی مطرح شده است، موضوع پایان کار نیست، افزود: موضوع مطرح شده در این سینما، مباحث ایمنی این ساختمان بود که حتی در شورای شهر نیز مطرح شده است.

وی با اشاره به سابقه مدیریتی خود در استان خراسان، ادامه داد: در آن زمان در شورای شهر خراسان مصوب شده بود که برای صدور هر پایان کار ضوابط و مقررات زمان ساخت مجموعه، باید در نظر گرفته شود و پروژه چون سینما آزادی نیز بر اساس ضوابط زمان خود، نکات ایمنی در آن رعایت شده است.

این مقام مسئول با بیان این که طی 10 سال اخیر در زمان مدیریت دکتر قالیباف چند کار ساختاری بسیار مهمی صورت گرفته که که ارزش بسیار زیادی داشته است، تصریح کرد: یکی از تخصص ها و افتخارات شهرداری تهران این است که در مورد بافت های فرسوده بسته هایی را تعریف کرد که خود مردم به دنبال ساخت و توسعه بروند و این اتفاق در توسعه فضاهای فرهنگی نیز رخ داده است.

مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به این که بسیاری از سینماهایی که در گذشته ساخته شده، غیر اقتصادی است، اظهار کرد: همه به دنبال تخریب سینما و تبدیل آن به فضاهای تجاری بودند و بسیاری از سینماها نیز به چنین سرنوشتی دچار شدند اما خوشبختانه امروز ساخت سینما توجیه دارد و بخش خصوصی نیز وارد این عرصه شده است.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: