جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 23 آذر 1392     
دولت هر چه زودتر به وعده های خود در خصوص توسعه حمل و نقل عمومی عمل کند

به گزارش گروه پارلمان شهرداری نیوز ،عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به توسعه حمل و نقل عمومی درون شهری در کشور و به خصوص تهران و نزدیک شدن به روز حمل ونقل عمومی ( 26 آذز ) اظهار داشت : توسعه حمل و نقل عمومی تهران کاملا مشهود است به خصوص پس از انتخاب آقای قالیباف به عنوان شهردار تهران شاهد روندی رو به رشد بودیم .

مهرداد لاهوتی افزود: خوشبختانه شاهد بودیم که طرح های توسعه حمل و نقل عمومی و عمرانی در دوره آقای قالیباف به سرعت اجرایی شد .

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی در تصدیق این مطلب عنوان کرد : علی رغم تصور همگان ، اقدامات زیربنایی اساسی در تهران و کلان شهرها در حال انجام است که افتتاح اتوبان صدر از مهمترین آنهاست.

به گفته وی هر چند وضعیت بزرگراه ها و آزادراه های کل کشور رو به بهبود است اما تا رسیدن به هدف نهایی فاصله زیادی دارد .

این عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ضمن بیان اینکه باید 75 درصد از جابجایی ها در تهران با حمل و نقل عمومی صورت گیرد اذعان داشت : باید 30 درصد از این جابجایی ها توسط مترو صورت پذیرد که در حال حاضر تنها 6 الی 7 درصد از آن محقق می شود .

مهرداد لاهوتی ضمن اشاره به نگرانی های ناشی ار آلودگی هوا گفت : بخشی از این آلودگی به عدم ارتقای استاندارد خودروها به یورو 4 بر می گردد همچنین سوخت های عرضه شده نیز از کیفیت بالایی برخوردار نیستند و خودروهای فرسوده نیز همچنان در حال تردد هستند .

به گفته نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی خودروهایی که دارای استاندارد یورو2 هستند دو گرم گاز تولید می کنند در حالی که گاز تولیدی خودرویی همچون پیکان تقریبا 8 گرم است و حال آنکه هم اکنون 8 هزار تاکسی پیکان در سطح شهر تردد می کنند .

وی به تردد موتورسیکلت ها نیز اشاره کرد و افزود : موتورسیکلت هایی که در سطح شهر تردد می کنند نیز میزان گازی معادل 7.5 گرم تولید می کنند که این امر نیز در آلودگی هوا بسیار تاثیر گذار است .

این عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد : در تهران سلامتی 2 تا 3 هزار نفر به دلیل آلودگی هوا در معرض خطر قرار می گیرد در حالی که این تعداد برای شهر تهران نا چیز نیست و کنترل آن نیاز به مدیریت هر چه بیشتر شهرداری و سازمان حفاظت محیط زیست دارد .

مهرداد لاهوتی نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی در خاتمه ضمن بیان اینکه انتظار می رود دولت یازدهم هر چه زودتر به وعده های خود در خصوص توسعه حمل و نقل عمومی عمل کند عنوان کرد : با توجه به اینکه 71 درصد از مردم ایران در شهرها زندگی می کنند و 29 درصد باقی مانده نیز از امکانات شهری استفاده می نمایند دولت نباید نیازهای شهرها را به دلیل وجود شورای شهر نا دیده بگیرد بلکه باید در رفع مشکلات شهر سهیم باشد .

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: