جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 25 خرداد 1393     
آمار نگران کننده از سطح استانداردهای زیست محیطی چین

به گزارش گروه بین الملل شهرداری نیوز،تعداد زیادی از شهرهای چین که برای آلودگی هوا بررسی شدند مطابق شاخص استاندارد پکن نبودند.چین باید با آلودگی هوای ناشی از رشد سریع اقتصادی مقابله کند.

 رییس حفاظت محیط زیست چین،وو جیاجینگ،اعلام کرد،71 شهر از 74 شهر بررسی شده در سال 2013 با مشکلات مختلفی شاخص های زیست محیطی را به دست نیاوردند.

وو ،ضمن صحبت در حاشیه اجلاس سالانه پکن،بیان کرد که چین از تبعات ناشی از صنعتی شدن رنج می برد.

مقامات رسمی چین به خبرنگاران می گویند:زمانی که ما رشد GDP  را دنبال می کنیم،بهای آن را با آلودگی می پردازیم و این بهای گزافی است.

از شهرهای بررسی شده تنها سه شهر با استاندارد های لازم مطابقت دارند.به طور کلی 3.7 میلیون نفر در این شهرها زندگی می کنند.

باقی شهرها باید با مشکلاتی از قبیل غبار نواحی شهری ،آلودگی منابع آبی و آلودگی صنعتی زمین ها دست و پنجه نرم کنند،که این باعث افزایش نگرانی عموم ست.

بر طبق اظهارات وو،مشکلات آلودگی کشور تنها با تغییرات اساسی در منابع اقتصادی کلان حل می شود که توسعه و تنوع اقتصاد چین در برنامه های دولت را شامل می شود.

چین برای برنامه های حفاظت محیط زیست خود در سال 2013 بیش از 300 میلیون یوآن(49 میلیون دلار)سرمایه گذاری کرده که نسبت به سال گذشته(2012) 14 درصد رشد داشته است.وو بیان می کند که بنیادها در سال جاری در مقیاس مشابه گسترده تر می شوند.

نخست وزیر چین،لی که چیانگ،به پارلمان قول داد که کشور علیه آلودگی همان گونه به مقابله برخیزد که در مقابل فقر به مبارزه پرداخته بود.پارلمان تغییراتی را به قانون حفاظت محیط زیست کشور در سال 1989 پیش نویس کرد که جرایم تخلف از استانداردهای محیط زیست را افزایش می دهد و اطمینان حاصل می کند که آلوده کنندگان آن را می پردازند.

بر طبق اظهارات وو،سه ناحیه مهم صنعتی چین حدود 30 درصد آلودگی را تولید می کنند در حالیکه تنها 8 درصد از مساحت کل کشور را شامل می شوند.

چیزی که دولت با آن روبروست همانطور که اندازه گیری ها می گویند،نقد شدن به خاطر حرکت دادن آلودگی به سایر قسمت ها و نواحی پاکیزه تر  است.

وو اظهار داشت،نواحی مرکزی و غربی چین غنی از زغال سنگ می باشند و ظرفیت های زیست محیطی آن ها از مناطق سه گانه پکن،هِبِی و تیانجین بهتر است.بنابراین آن ها را تشویق می کنیم تا زغال سنگ را به گاز ارتقا دهند و جایگزین سوخت زغال سنگ در نواحی شرقی کنند.

سطح شدید آلودگی که توسط بخش تولیدی ایجاد می شود دانشمندان را قانع می سازد تا دود غلیظی که محیط زیست پایتخت چین را فراگرفته زمستان هسته ای خطاب کنند و اختیارات محلی را برای شروع برنامه های ضد دود و غبار مثل باران های مصنوعی به کار بگیرند.

سه ناحیه مذکور،55درصد از استیل،40 درصد از سیمان و 52 درصد محصولات نفت و گاز و گازوییل را تولید می کنند.

با این حال مشکل فقط مختص نواحی غربی و مرکزی نیست.یک شهروند از استان هِبِی شمالی اخیرا تلاش کرده تا علیه زادگاه خود به خاطر وضع قانونی که رفت و آمد روزانه وسایل موتوری را به خاطر غبار غلیظ منع میکند،شکایت کند.

به علاوه آلودگی در کشورهای همسایه تاثیراتی گذاشته است.مقاماتی از چین،کره جنوبی و ژاپن برای بررسی راههایی برای کاهش سطح آلودگی در این نواحی قرار ملاقات هایی را در ماه می گذاشتند.همچنین چین برای استفاده گسترده خود از ایستگاههای نیروی سوخت زغال سنگ مورد انتقاد قرار می گیرد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: