جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 8 آذر 1394     
دیدار ۱۰ مدیر بانکی ایتالیا فردا با سیف

به گزارش مهر، کوئیندو وروزا در همایش بزرگ تجاری ایران و ایتالیا دفترهای بانکی را از جمله مهمترین پیش‌شرط‌های افزایش تجارت دو کشور ایران و ایتالیا دانست و گفت: در بخش بانکی ایران و ایتالیا می‌توانند همکاری‌های مناسبی با هم داشته باشند؛ چراکه ایتالیا بازار ایران را فرصت مناسب برای خود می داند و بر همین اساس در نظر دارد روابط بانکی خود را نیز گسترش دهد.

رئیس بخش بین‌الملل اتحادیه بانک های ایتالیا افزود: فردا جلسه بسیار مهم بانکی میان مدیران ۱۰ بانک ایتالیایی با رئیس کل بانک مرکزی ایران برگزار خواهد شد تا بتوانیم گشایش های جدیدی در روابط بانکی میان دو کشور ایجاد کنیم.

وی تصریح کرد: ایران به لحاظ اقتصادی رتبه هجدهم دنیا را دارد و در کانون منطقه‌ای قرار گرفته که ناامنی‌های بسیاری در آن وجود دارد، در حالی که ایران یکی از امن‌ترین کشورها به شمار می رود.

وروزا ادامه داد: ظرف ۲ سال آتی تلاش داریم حجم مبادلات تجاری ایران و ایتالیا را به سهم مناسب و قابل قبولی برسانیم و طی ۵ سال آتی نسبت به توسعه آن گام برداریم.

رئیس بخش بین‌الملل اتحادیه بانکهای ایتالیا خاطرنشان کرد: نقش بانک ها به عنوان یک حامی از کارآفرینان و فعالان صنایع حائز اهمیت است و بر این اساس، یک هیات قدرتمند از بانک های ایتالیایی هم‌اکنون در ایران حضور دارند که وجود آنها نشانگر علاقه و همت برای توسعه روابط با ایران است.

به گفته وی، چنانچه نظام بانکی دو طرفه پیش روی روابط تجاری ایران و ایتالیا وجود نداشته باشد، نمی توان به دسترسی به اهداف امیدوار بود و به همین دلیل ۱۰ نماینده بانک ایتالیا و ۲۴ نماینده بانک ایران فردا در بانک مرکزی گرد هم خواهند آمد تا در خصوص گسترش روابط بانکی مذاکرات لازم را انجام دهند.

وروزا به جلسه هفته قبل هیاتی از بانک مرکزی ایران در رم اشاره و اضافه کرد: در این جلسه تصمیم گرفته شد تا ارتباطات بانکی مجدد فعال شود.

رئیس بخش بین‌الملل اتحادیه بانک های ایتالیا به مشکلات پیش روی اقتصاد کشورها در دنیا اشاره و اظهار کرد: ایتالیا هفتمین کشور صنعتی دنیا است که طی ۳ سال اخیر متاسفانه در بخش صنعت رشد منفی داشته است، اما اکنون تلاش می کند تا بتواند به جایگاه قبلی خود بازگشته و شرایط بهتری را تجربه کند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: