جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 7 آذر 1394     
35 دستگاه خودروی هیبریدی در مرحله پلاک گذاری و ورود به ناوگان حمل و نقل

 به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز،معاون فنی و بهره برداری سازمان تاکسیرانی با اشاره به وضعیت کنونی تاکسی های فرسوده ناوگان گفت: در حال حاضر بیش از 17 هزار تاکسی فرسوده در شهر تهران وجود دارد که براساس قانون تعیین شده در رابطه با عمر مفید خودروهای فعال در ناوگان تاکسیرانی ، خودروهای بالای 10 سال فرسوده محسوب خواهند شد.

مهدی ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز با اشاره به تلاش‌هاي سازمان براي نوسازي ناوگان فرسوده اظهار داشت: پيش از تصويب و ابلاغ طرح وام 25ميليون توماني خريد خودرو توسط دولت، سازمان تاكسيراني شهر تهران براي نوسازي ناوگان فرسوده خود با گروه صنعتي ايران‌خودرو قراردادي براي خريد 10هزار خودرو پژو و سمند تنظيم كرد كه اين قرارداد براي نوسازي بخشي از اين ناوگان تنظيم شد؛ چراكه در هر سال سازمان تاكسيراني نسبت به جايگزيني و نوسازي تعدادي از تاكسي‌هاي فرسوده فعال در ناوگان اقدام مي‌كند در همين راستا، سازمان تاكسيراني در 6ماهه اخير براي نوسازي ناوگان با بانك‌هاي مختلف وارد مكاتبه شد كه متاسفانه در اين مدت هيچ‌گونه همكاري با سازمان تاكسيراني صورت نگرفت.

وی در خصوص وضعیت نوسازی خودروهای پیکان فعال افزود: در حال حاضر در تهران بیش از 6 هزار و 300 دستگاه پیکان فرسوده وجود دارد که تمامی آن در حمل و نقل شهری فعال نیستند چرا که تعداد قابل توجهی به دلیل استهلاک از رده خارج شده و در پارکینگ ها در انتظار نوسازی می باشند و از این تعداد حدود3 هزار و 600 دستگاه نوسازی شده است.

وی اذعان داشت: براساس برنامه ریزی صورت گرفته حداکثر تا پایان دی ماه سال جاری باید تمامی تاکسی های پیکان نوسازی شوند چرا که از این تاریخ به بعد دیگر این خودروها قادر به تردد در شهر نمی باشند و در صورت مشاهده با آن ها اعمال قانون خواهد شد.

معاون فنی و بهره برداری سازمان تاکسیرانی در خصوص واردات خودروهای هیبریدی به ناوگان تاکسیرانی  گفت: خودروهای هیبریدی در اول تیرماه سال جاری  با اخذ مجوز از سوی پلیس راهور به ناوگان تاکسیرانی ورود پیدا کرده و  فعالیت خود را آغاز نموده اند در حال حاضر تعداد 35 دستگاه با برند تویوتا کمری در مرحله پلاک شدن می باشد و تعداد 50 دستگاه از این خودرو که دارای استاندارد یورو 5 است در فرودگاه مهرآباد مشغول بکار می باشند همچنین تعداد 15 دستگاه دیگر نیز در سطح شهر و ادارات فعالیت می کنند امید است  مشکلاتی که در مسیر ورود این خودروها وجود دارد هر چه زودتر برطرف شود.

ابراهیمی با اشاره به ورود خودروهای برقی در ناوگان تصریح کرد: در حال حاضر باید زیرساخت های لازم برای شارژ این خودروها فراهم شود خودروهای برقی روزانه در هر بار شارژ 160 تا 300 کیلومتر پیمایش دارند که در هر ساعت از شبانه روز این پیمایش متفاوت است این خودرو دارای سوخت پاک می باشد و موجب کاهش آلودگی هوا و آلودگی صوتی در شهر می شود.

وی اذعان داشت: شهرداری باید برای خودروهای برقی پارکینگ و برای شارژ آن ها نیز مکان هایی را در نظر گیرد در حال حاضر باید تعداد 10 دستگاه از این خودرو در منطقه 12 به عنوان پایلوت مورد بررسی قرار گیرد و بعد از تست آن مذاکراتی بر روی قیمت و خدمات پس از فروش آن صورت گیرد.

معاون فنی و بهره برداری سازمان تاکسیرانی با اشاره به نوسازی خودرو های فرسوده اظهار داشت: هم اکنون برای نوسازی خودروهای فرسوده  از اوایل مهر ماه سال جاری قراردادی با ایران خودرو جهت نوسازی 10 هزار خودروی سمندEF7 و پژو منعقد شده که تعداد 60 درصد آن سمند و 40 درصد آن پژو است که عملیات نوسازی آن با همکاری ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور انجام می شود در حال حاضر بیش از 5 هزار نفر برای نوسازی ثبت نام کرده اند. 

ابراهیمی اظهار داشت: خودروسازان داخلی توانسته اند با تولید سمند EF7 که پایه گاز سوز است این خودرو را به عنوان تاکسی به ناوگان تاکسیرانی اضافه کنند.

وی در پایان با اشاره استقبال شهروندان از این نوع تاکسی ها افزود: به دلیل آن که قیمت این خودرو مناسب می باشد و استهلاک آن کم است با استقبال خوبی از مردم روبه رو شده است.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: