جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 25 خرداد 1393     
راه‌اندازی 10ایستگاه سنجش پرتوفرابنفش

فارس: کاظم ندافی افزود:‌یکی از برنامه های جدید وزارت بهداشت که همزمان با طرح تحول سلامت اجرا می شود، ارائه خدمات بهداشت پرتوها در شبکه بهداشتی- درمانی کشور است که خدمات آن در این شبکه سراسری ادغام می شود.

وی گفت: در همین راستا چندی پیش در مراسمی با حضور رئیس جمهوری، وزیر بهداشت و رئیس سازمان انرژی اتمی 10 ایستگاه سنجش پرتو فرابنفش در کشور راه اندازی شد که در استانهای مختلفی از جمله تهران، سیستان و بلوچستان، کرمان، یزد، اصفهان، فارس و گلستان راه اندازی شدند.

رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت ادامه داد: میزان اشعه فرابنفش خورشید بعد از سنجش های مختلف و ‌آنالیز داده ها به صورت یک عدد بین یک تا 11 گزارش می شود. اگر از حدود 6 بیشتر باشد خطرناک است و متأسفانه میزان این اشعه در ساعات آفتابی اکثر روزهای اردیبهشت تا اوخر شهریور در اکثر استانهای ایران بیش از 6 است و قرار گرفتن در معرض آن می تواند آسیب زا باشد.

وی گفت: توصیه ما به مردم این است که برای محافظت از خود در برابر اشعه مضر فرابنفش خورشید از پوشش های محافظی استفاده کنند، مثلاً لباس آستین بلند بپوشند، عینک آفتابی بزنند و از کرم ضد آفتاب استفاده کنند تا دچار عوارض این اشعه به خصوص عوارض پوستی و چشمی آن نشوند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: