جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 3 آذر 1394     
خدمت به زائرین کربلای معلا و نجف اشرف با اعزام نیروی کارگری و تجهیزات توسط سازمان مدیریت پسماند

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز،سازمان مدیریت پسماند با اعزام ماشین آلات  مکانیزه از قبیل   جاروب ، سمي تريلر، مخازن مخصوص پسماند و تجهيزات کارگري به نظافت و پاکيزگي شهر کربلا می پردازد.

دکتر جعفری ، مدير عامل سازمان مديريت پسماند  با اشاره به جلسات و هماهنگي هاي انجام شده  جهت اعزام نيرو ، خدمات و ماشين آلات   به کربلا وخدمت رساني به زائرين محترم  خاطر نشان کرد:  اعزام  نيرو  و خدمات از اواسط آبان ماه آغاز شد و طي آن معاونين امور مناطق و خدمات شهري  به همراه جمعي از کارکنان اين سازمان جهت نظارت و اجراء امور مربوط به نظافت و پاکيزگي شهر کربلا  اعزام شده اند.

دکتر جعفری ضمن اشاره به وظایف تخصصی کارگری شامل رفت و روب معابر، پاکسازی و جمع آوری ضایعات لجن، خاک، نخاله، سرشاخه و  پسماندهای رها شده و همچنین پاکسازی و جمع آوری ضایعات و اجسام حجیم و غیر حجیم  پراکنده وجمع آوری پسماند تولیدی به ویژه پسماند اطراف موکب ها اظهار داشت : رسیدگی به نیاز کارگران در طول مسیر سفر شامل هماهنگی و ایجاد نظم و ترتیب در اعزام از تهران به مرز مهران، هماهنگی و کمک بخصوص به کارگران مسن و کم سواد درخصوص امور کنسولی و تردد در مرز و رفت و برگشت به شهر کربلا ، دریافت سهمیه آب و غذا ، اسکان از کمیته های مربوطه در ستاد و... را از وظایف مسؤول دسته که شهرداران یا معاونین نواحی می باشند، اعلام کرد.

 مدير عامل سازمان مديريت پسماند در ادامه از  ارسال4 دستگاه کامیون، بيش از300 دستگاه  مخزن 240 لیتری، حدود 80 تن کیسه پسماند خشک، کیسه زباله سفید دسته دار و کیسه زیاله مشکی  خبر داد و گفت:لباس کار، ماسک، چکمه، جاروب فراشی با دسته چوبی آماده  به کار،فرغون، بیل، واتر جت با کلیه متعلقات و...   به همراه بیش از 1400 نفر نیروی کارگری بخش دیگری از اقدامات این سازمان  در راستای خدمت رسانی به زائرین امام حسین (ع) و کربلای معلا  در اربعین سال جاری می باشد.

برنامه ریزی در خصوص حفر ترانشه و همچنین  طراحی و ساخت ایستگاه میانی انتقال پسماند از فعالیتهای جاری سازمان مدیریت پسماند درشهر نجف  می باشد که توسط دکتر جعفری اعلام شد.

وی در ادامه با اشاره به  تراکم و افزایش جمعیت در روز اربعین حسینی در شهر نجف ؛ حفظ و ارتقاء  نظافت و پاکیزگی دراین شهر و توزیع مخازن پسماند 1100 و 240 لیتری در محدوده حرم  را از برنامه های اصلی این سازمان اعلام نموده و گفت: کار رفت وروب و نظافت اطراف حرم حضرت علی (ع) تا شعاع 2 کیلومتری و همچنین نظافت خیابان های اصلی شهر در حال انجام بوده و تا پایان مراسم اربعین نیز ادامه خواهد داشت . 

وي در انتها با اشاره به اهميت حفظ سلامتي زائرين در سفر؛  سلامتي و نشاط جسم و روح را يکي از نتايج پاکيزگي و بهداشت محيط برشمرد؛ که در صورت همکاري زائرين با شهرداري کربلا و تهران ضمن بهره مندي ايشان از منظر محيطي مناسب  با سلامتي و عاري از بيماري  نيز به وطن باز مي گردند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: