جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 3 آذر 1394     
خودروهای فرسوده ناوگان حمل و نقل شهري افزایش یافته است

به گزارش گروه اخبار کلان شهرهای شهرداری نیوز،مدیر دبیرخانه نشست ادواری شهرداران کلانشهرهای کشور با اشاره به برگزاری ششمین نشست ادواری شهرداران کلانشهرها با حضور معاونان حمل و نقل و ترافیک و پلیس راهور در روز چهارشنبه 27 آبانماه در همدان گفت: در حال حاضر تعداد خودروهاي فرسوده در ناوگان حمل و نقل شهري افزايش يافته است که با تحقق سهم جابجايي ها در شهرها با حمل و نقل عمومي به ميزان 75 درصد، فاصله داريم.

محمد صارمی زاده با بیان این که در سال 92 در كشور حدود 28 درصد موارد فوت در تصادفات، درون محدوده شهري اتفاق افتاده است، اظهار کرد: همچنین در محدوده درون شهري حدود 31 درصد فوت شدگان ناشي از حوادث رانندگي را موتورسيكلت سواران و حدود 48 درصد آنها را عابران پياده تشكيل مي دهند. لذا در اين زمينه نيازمند توجه به ارتقاء سطح ايمني و ارائه يك سري آموزش ها هستيم.

وی افزود: سهم حمل و نقل شهري در ايجاد آلودگي هوا در بسياري از شهرهاي آلوده كشور حدود80 درصد است كه ميزان آن بالا است و بايد به موضوع معاينه فني خودروها توجه جدي شود.

 مدیردبیرخانه نشست ادواری شهرداران کلانشهرهای کشور در خصوص ساختار ناهماهنگ مديريت يكپارچه حمل و نقل بار و مسافر در شهرها تصریح کرد: هم اكنون شاهد يك ناهماهنگي و چند پارگي در اين بخش هستيم و برخي موضوعات چند متولي دارند كه در مجموع به مديريت حمل و نقل در شهرها لطمه وارد مي شود.

صارمی زاده استاندارد نبودن خودروها را از جمله مواردی دانست که به معضلات حمل و نقل و ترافیک در شهرها افزوده است.

 وی گفت: براساس قانون در سال 89 خودروها باید استاندارد یورو (3) و در سال 90 نیز استاندارد یورو (4) را کسب می‌کردند، امّا بی توجهی به این مهم منجر به تشدید آلودگی هوای کلانشهرها شده است.

مدیر دبیرخانه نشست ادواری شهرداران کلانشهرهای کشور با بیان اینکه ترافیک سه رکن دارد، اظهار کرد: دو رکن آن شهرداری و پلیس راهوراست و رکن سوم آن آموزش است که متأسفانه تاکنون در این حوزه اقدام چشمگیری صورت نگرفته و مشخص نیست که کدام نهاد مسئول این بخش است.

صارمی زاده گفت: نگاه و برنامه ریزی خودرو محور به جای انسان محور در مسایل مربوط به مدیریت ترافیک و حمل و نقل عمومی، تولید خودرو و بنزین غیراستاندارد، بی توجهی به کارکردهای مراکز معاینه خودرو، استفاده از روش های سنتی و ... تنها برخی از آسیب های گوناگون موجود در حوزه مدیریت و ترافیک شهری است.

وی افزود: باید شرایطی فراهم کرد تا تصمیمات گذشته و تصمیمات ششمین نشست ادواری شهرداران کلانشهرهای کشور به نحو مقتضی پیگیری و اجرایی شود.

مدیردبیرخانه نشست ادواری شهرداران کلانشهرهای کشور در خصوص بهبود مدیریت ترافیک وتوسعه حمل و نقل عمومی خاطرنشان کرد: قوانین مصوب مجلس، مقررات ملی مصوب شوراي عالي هماهنگی ترافيك شهرهاي كشور و مصوبات كميسيون خاص امور كلانشهر تهران و ساير كلانشهرها پیرامون موضوعات مرتبط با حمل و نقل و ترافیک مؤید این واقعیت است که گر چه همکاری های مشترک پلیس راهور ناجا و شهرداری ها به ویژه در کلانشهرها ( به عنوان دو نهاد اصلی تاثیرگذار در این حوزه )، تأثیر زیادی در بهبود مدیریت ترافیک شهرها خواهد داشت اما کاهش و رفع مسائل متعدد و متنوع این بخش تنها بر عهده پلیس راهور ناجا و شهرداری های کشور نیست و همه نهادها در این امر مسئول و دارای وظایف و تکالیف مشخص هستند.

وی یادآور شد: امید است با توجه و اهتمام دستگاه قانون‌گذاری کشور و همراهی و تایید مدیران ارشد کشوری، مجموعه مصوبات این نشست‌های کارشناسی، افقی روشن از بهبود وضعیت عبور و مرور در شهرها و نتایجی مطلوب را در تدوین و تصویب قوانین کارآمد و مؤثر به منظور رفع موانع و مشکلات فراروی کلانشهرها و دستیابی به استانداردها و فرآیندهای یکپارچه مدیریت ترافیک در سطح کشور به همراه داشته باشد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: