جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 2 آذر 1394     
تاثیر 20 تا 30 درصدی تسهیلات خرید در خروج رکود از بازار خودرو

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر شهرداری نیوز،عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت : با بهبود جریان نقدینگی خودروسازان انتظار می رود رشد کیفی خودروهای داخلی و تمرکز بر صادرات خودرو مورد اهتمام بیشتری قرار گیرد.

حسین گروسی در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز با توجه به تاثیر پیش فروش های صورت گرفته در اوضاع نقدینگی خودروسازان بر لزوم راهکاری برای پرداخت مطالبات قطعه سازان تاکید کرد و اظهار داشت : تا زمانی که رضایت قطعه سازان از سوی خودروسازان جلب نشود مسلما شرکتها نمی توانند در جهت رشد کیفی تولیدات خود گام موثری بردارند.

وی خاطر نشان کرد : خودروسازان باید هر چه سریعتر نسبت به پرداخت مطالبات قطعه سازان اقدام کنند چرا که بهبود اوضاع قطعه سازان ارتباط بسیار تنگاتنگی با خودروسازی کشور و کیفیت در این بخش دارد.

وی گفت : البته شرط مهم در بهبود وضعیت خودروسازان تحقق تعهدات دولت و همکاری بانک ها ست ، امید است در اجرای این طرح  نیز، بانک ها همکاری و اهتمام لازم را داشته باشند چرا که متاسفانه در این سالها پیشنهادات و طرح های زیادی از سوی دولت در خصوص حمایت از تولید داخل صورت گرفته که عملا نتیجه ای را به همراه نداشته است.

نماینده شهریار در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت : انتظار می رود وعده های دولت در حمایت از صنعت خودرو با سرعت بیشتری ادامه یافته و محقق شود ضمن اینکه باید حمایت های تسهیلاتی دولت در سایر بخش های صنعتی و تولیدی کشور نیز صورت گیرد.

گروسی با اشاره به طرح تداوم رکود در بازار خودرو خاطر نشان کرد : حمایت های تسهیلاتی دولت و بانک ها صرفا 20 تا 30 درصد در جریان بازار خودرو و خروج از رکود از این بخش موثر خواهد بود و بخش زیادی از این روند به ارتقاء کیفیت خودروها  باز می گردد .

وی افزود : خودروسازان در وضعیت فعلی این صنعت علاوه بر توجه به کیفیت باید به دنبال کاهش مصرف سوخت و تغییر در قیمت و فیس خودروها باشند تا رونق خوبی در بازار تولیدات داخلی حاصل شود.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: