جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 30 آبان 1394     
اخذ گواهی زیست محیطی ایزو 14000 در مجموعه ستاد معاینه فنی

مشارکت ستادمعاینه فنی در تعویض مبدل های کاتالیستی 2500 دستگاه تاکسی پراید

به گزارش حمل و نقل پاک شهرداری نیوز،مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران به اهم فعالیت های انجام شده در مجموعه ستاد معاینه فنی خودروهای تهران طی 10 سال سپری شده از سال 84 تا 94 اشاره و اظهار کرد: ستاد معاینه فنی در اجرای پروژه تعویض مبدل های کاتالیستی 2500 دستگاه خودروی تاکسی پراید به عنوان ناظرمشارکت داشته است.

ولی الله آذروش با اشاره به تعداد معاینه فنی خودروهای شهر تهران از سال 84 تا 94 افزود: 6 میلیون و 93 هزار و 220 دستگاه خودروی سبک و 221 هزار خودروی سنگین معاینه فنی شدند.

وی با بیان اینکه با نوجه به اهمیت سلامت ناوگان حمل و نقل عمومی برای مدیریت شهری سه مرکز معاینه فنی تک خطه در توقفگاه های شرکت واحد شامل بعثت، بسیج و جنت آباد مختص بازرسی و کنترل اتوبوس های شرکت واحد راه اندازی شده است، تصریح کرد: مراکز معاینه فنی چمران و دماوند با سرمایه گذاری صد درصدی شهرداری تهران با رویکرد توسعه کمیتی مراکز و تسهیل در ارائه خدمات به شهروندان راه اندازی شد.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران، صدور مجوز به بخش خصوصی جهت راه اندازی مرکز معاینه فنی، مجوز مراکز معاینه فنی دوخطه ابوذر، تک خطه ایرتو با مختص معاینه فنی گروه خودرویی تویاتا، تک خطه نمایندگی 5062 ایران خودرو، تک خطه نمایندگی پژمان سایپا، تک خطه امام رضا(ع) و دوخطه خاوران را از فعالیت های انجام شده در بازه زمانی 10 ساله دانست.

آذروش در ادامه گفت: این مراکز با سرمایه گذاری صد در صد بخش خصوصی مطابق قوانین و دستورالعمل های ستاد احداث شده است و تحت نظارت شهرداری تهران فعالیت می کنند.

وی از استقرار و نصب سامانه جامع مدیریتی معاینه فنی طی 10 ساله گذشته خبر داد و خاطرنشان کرد: بنا به درخواست ستادمعاینه فنی و مشارکت کارشناسان این مجموعه استانداردهای لازم درسازمان استاندارد ملی تدوین و تصویب شد که این استاندارد در بازه زمانی 10 ساله، یکبار در سال 90 موردتجدید قرارگرفته است.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران افزود: جهت کیفی سازی و رعایت تمامی استانداردهای مربوط به کالیبراسیون و حفظ دقت در نتایج استخراج شده از تجهیزات در سال های 1377، 93 و 94 تمام خطوط متعلق به شهرداری تهران نوسازی و از لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری بروز رسانی شد.

آذروش اخذ گواهی زیست محیطی ایزو 14000 و استقرار آن در کل مجموعه معاینه فنی، اخذ گواهی آزمایشگاه محیط زیست و مجاز بودن مجموعه از سوی سازمان حفاظت از محیط زیست جهت کنترل کالبراسیون تجهیزات تست آلایندگی و نصب دوربین پلاک خوان در تمامی مراکز معاینه فنی با رویکرد ارتقاء سطح نظارت و تسریع در انجام فرآیند معاینه فنی را از دیگر اقدامات انجام شده طی دهه اخیراست.

وی با بیان اینکه ستادمعاینه فنی با سازمان حفاظت از محیط زیست جهت اصلاح حدود مجاز گازهای آلاینده خروجی از خودروها مشارکت دارد، اظهار کرد: درحدود مجاز اصلاح شده براساس چندین جلسه کارشناسی خودروهای انژکتوری و کاربراتوری تفکیک شدند.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران تصریح کرد: مشارکت ستادمعاینه فنی در اجرای پروژه تعویض مبد ل های کاتالیستی 2500 دستگاه خودروی تاکسی پراید به عنوان ناظر، برگزاری آموزشی در مراکز معاینه فنی جهت تمامی مقاطع تحصیلی با محوریت فرهنگ سازی و آشنایی با اهداف معاینه فنی، مشارکت با شرکت کنترل کیفیت هوا درانجام پروژه مطالعاتیLEZ به عنوان ناظر، مشارکت باحوزه معاونت حمل و نقل و ترافیک درانجام پروژه «بررسی اثر معاینه فنی خودروها بر کاهش آلودگی هوای شهر تهران» به عنوان ناظر و همکاری با سازمان حفاظت از محیط زیست جهت نظارت بر مراکز معاینه فنی خودروهای استان تهران ( عضو کارگروه نظارت سه جانبه محیط زیست، پلیس و وزارت کشور) از فعالیت هایی هستند که در دوران مدیریت قالیباف شهردار تهران صورت گرفته است.

آذروش با اشاره به مشارکت ستاد معاینه فنی سومین جشنواره مشکات در سال 93 برای نخستین بارخاطرنشان کرد: ستاد از لحاظ جمع آوری آثار و جذب مشارکت مردمی موفق به کسب رتبه دوم در بین شرکت های زیرمجموعه حوزه معاونت حمل و نقل عمومی قرارگرفت.

وی ادامه داد: همچنین ستاد معاینه فنی تلاش و پیگیری خود را در خصوص اصلاح قانون معافیت 5 ساله معاینه فنی در مجلس شورای اسلامی و متقاعد کردن نمایندگان مجلس نسبت به تغییر آن به دو سال به عنوان یک مطالبه عمومی داشته است.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: