جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 30 آبان 1394     
رییس کمیسیون سلامت شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد:
موضوع سلامت مردم در شورا‌های گذشته مغفول واقع شده بود

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز،رییس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران با اعلام این که متأسفانه شوراها در کشور برای احراز جایگاه واقعی خود هنوز به بلوغ کامل نرسیده‌ اند، گفت: امیدواریم با گذشت زمان، این بلوغ فکری ایجاد شود و شوراها بتوانند جایگاه واقعی خودشان را پیدا کنند.

دكتر رحمت ا... حافظی افزود: یکی از کمیسیون های جدیدی که در این دوره به شورای اسلامی شهر تهران اضافه شد، کمیسیون سلامت و محیط زیست بود، با توجه به این که در دوره های گذشته شورا، موضوع سلامت مردم مغفول واقع شده بود.

وي با تأکید بر این که به واسطه اعلام خطر این کمیسیون در سال گذشته، نیترات موجود در آب مصرفی شهر تهران که طی سال های گذشته بسیار بالاتر از مرز استاندارد بود و مردم را مورد تهدید قرار داده بود، اعلام کرد: امروز نه تنها این میزان به حد استاندارد رسیده که بسیار پایین تر از مرز استاندارد قرار دارد.

رییس کمیسیون سلامت شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به تصویب قانون صیانت از باغات و جریمه قطع درختان در ارتباط با فضای سبز شهر تهران، اظهار کرد: در این رابطه نیز با توجه به حساسیتی که در جامعه ایجاد شد، اقدامات خوبی را در رابطه با سلامت شهروندان شاهد بودیم.

دکتر حافظی با بیان این که نظارت مستمر و افزایش نظارت شورا باید از طریق ایجاد زیرساخت های لازم به وجود آید، تصریح کرد: نظارت را می خواهیم برای این که قوانین بالادستی و آنچه شورا تصویب کرده، به بهترین نحو ممکن به مردم ارائه شود تا بتوانیم نارضایتی مردم را به حداقل میزان ممکن کاهش دهیم.

وی با تأکید بر این که برای نظارت شورا باید زیر‌ساخت های نرم افزاری و سخت افزاری لازم از طریق ایجاد سامانه ای کاملاً سیستماتیک ایجاد شود، اضافه کرد: به عنوان نمونه، سیستم شهرسازی صرفاً باید بر اساس ضوابط طرح تفصیلی و سایر اسناد فرادستی اجرا شود و در این چرخه، هیچ نیروی انسانی نتواند دخالت کند.

رییس کمیسیون سلامت شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به قانون شوراها، اظهار کرد: به طور طبیعی اولین قانون، بسیار قوی تر از قوانین بعدی است و طی 30 سال گذشته، چندین بار موضوع شوراها در دستور کار مجلس قرار گرفته و هر بار هم بی رحمانه اختیارات شورا محدود شده است.

دکتر حافظی با بیان این که حضرت امام (ره) حدود 80 روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی، یعنی زمانی که کشور با مسائل و مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم می کرد، دستور تشکیل شوراها را به شورای انقلاب صادر فرمودند، تصریح کرد: جالب است بدانید که آن زمان، هنوز قانون اساسی کشور نیز تنظیم نشده بود.

وی در پایان با تأکید بر این که متأسفانه در 30 سال گذشته اختیارات شوراها محدود و محدود‌تر شده، خاطرنشان کرد: امیدواریم ظرفیت های مورد نیاز ایجاد شود و اجازه دهند تا شوراها به عنوان حاکمیت محلی بتوانند در اداره امور شهرها، نقش پر رنگ تری داشته باشند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: