جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 30 آبان 1394     
معاون شهردار تهران نتايج سفر به روسیه را تشريح كرد:
مُسكو بي ‌آر تي ندارد اما دو برابر تهران مترو دارد

به گزارش گروه حمل ونقل و ترافیک شهرداری نیوز،معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران كه به همراه شهردار تهران به مسکو سفر كرده بود، نتايج سفر به روسیه در حوزه حمل و نقل شهري را تشريح كرد.

مهندس سيد جعفر تشكري هاشمي با اشاره به اين كه مسكو در بخش اروپايي روسيه واقع شده و با بيش از 12 ميليون نفر جمعيت ثابت، پر جمعيت ترين شهر قاره اروپا و يكي از 6 شهر پر جمعيت دنياست، گفت: اين كلان شهر اروپايي با يك هزار و 81 كيلومتر مربع وسعت كه با احتساب حريم آن به دو هزار و 511 كيلومتر مي رسد، يكي از وسيع ترين شهرهاي جهان نيز محسوب مي شود.

وي با بيان اين كه متروي مسكو كه اولين خط آن در سال 1935 به بهره برداري رسيد، يكي از قديمي ترين خطوط متروي جهان است و پس از متروي توكيو، بيشترين مسافر را بين سيستم هاي متروي دنيا داراست، اظهار كرد: متروي مسكو با 12 خط فعال به طول 298 كيلومتر و با 180 ايستگاه، فضایی بسيار مجلل بوده و از معماري منحصر به فردي برخوردار است.

متروي مسكو با 180 ايستگاه و 300 كيلومتر طول 80 سال قدمت دارد

معاون شهردار تهران با اشاره به اين كه مترو، شاخص‌ترین وسيله نقليه عمومي مسكو است و روزانه 9 ميلون مسافر از طريق آن جا به جا مي شوند، ‌اظهار كرد: متروي مسكو ‌8 دهه قدمت دارد، در صورتي كه متروي تهران با وجود اين كه اولين خط آن در سال 1377 افتتاح شد اما تنها يك دهه است كه از توجه جدي مدیریت شهری به توسعه آن مي گذرد.

مهندس تشكري هاشمي با بيان اين كه تعداد ايستگاه ها و طول خطوط متروي مسكو دو برابر متروي تهران است اما با توجه به توسعه روزافزون متروي تهران، اين فاصله هر سال کم و كمتر مي شود، تصريح كرد: همچنين مسكو يك مجتمع بزرگ        واگن سازي دارد كه به عنوان بزرگ ترين شركت توليد واگن مترو در جهان فعاليت مي كند.

وي با تأكيد بر اين كه مدل طراحي و اجراي متروي مسكو از نظر ساختار و شبكه در تهران نيز قابليت اجرا دارد، اضافه كرد: متروي مسكو ابعاد و زواياي متنوع و مختلفي دارد و از طيف وسيعي از نقش ها، ‌يك گالري هنري گرفته تا يك مكان فرهنگي و از يك قصر با شكوه گرفته تا مكاني كه در مواقع مورد نياز مي تواند در نقش پدافند غير عامل ظاهر شود را در بر مي گيرد.

معاون شهردار تهران با اشاره به اين كه مترو در مسكو حرف اول را مي زند و خطوط تراموآ يا ال آر تي آن از ساختار قديمي برخوردار است و اين كلان شهر فاقد خطوط تندرو يا بي آر تي است،‌ اظهار كرد: با اطمينان مي توانيم اعلام كنيم در زمينه سيستم هاي هوشمند مديريت ترافيك، تهران ظرفيت هايي دارد كه بسياري از شهرها و كلان شهرهاي جهان فاقد آن هستد.

مهندس تشكري هاشمي با بيان اين كه آماده انتقال تجارب خود به ديگر شهرها و كلان شهرهاي دنيا در اين زمينه هستيم و حاضريم اين تجربيات را با آنها به اشتراك بگذاريم، تصريح كرد: در مسكو با وجود بزرگراه‌هاي فراوان و خيابان‌هاي عريض و طویل، مانند تهران وقت بسياري از شهروندان در ترافيك هاي سنگين هدر مي رود.

وي در پايان با تأكيد بر اين كه البته رانندگان مسكو بيشتر از رانندگان تهران، قوانين و مقررات را رعايت مي كنند و به حقوق ديگران احترام
مي گذارند، خاطر‌نشان كرد: ديگر تفاوت رانندگان مسكو و تهران نظم و انضباط آنها در كنار آرامش و صبری است كه هنگام رانندگي از آن برخوردارند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: