جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 27 آبان 1394     
اجرای سیستم پلاک خوان خودرو در مراکز معاینه فنی

به گزارش گروه حمل و نقل پاک شهرداری نیوز،مدیر عامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران گفت : انجام معاینه فنی در وهله اول به عنوان یک الزام قانونیست و کلیه شهروندان جهت تکریم به قانون ،کاهش آلودگی هوا و تصادفات بایستی خودرا مکلف به رعایت آن بنمایند.

ولی الله آذروش در گفتگو باخبرنگار شهرداری نیوز اظهار داشت : با توجه به ارتباط مستقیم معاینه فنی با کاهش آلودگی هوا و ارتقاء سطح ایمنی تردد با یستی انجام بهنگام معاینه فنی و رعایت قانون به صورت یک مطالبه عمومی درخواست شود. از سال 79 که اولین مرکز معاینه فنی توسط شهرداری تهران در پارک سوار بیقی راه اندازی گردید،تمام تلاش مدیریت شهری به این مسئله معطوف بوده که شهروندان را به استفاده از خدمات معاینه فنی ترغیب و تشویق و به صورت مدام و پیوسته فواید معاینه فنی در کاهش آلودگی هوا و تصادفات را به مردم از طریق رسانه های جمعی ،انجام اقدامات تشویقی وآموزشی مستقیم معرفی نماید.

وی افزود: به نظر میرسد مجموعه اقدامات چه از لحاظ کمیتی و چه از لحاظ کیفیت به حدی رسیده که در حال حاضر شهروندان گرامی با صرف زمان کمتر از 15 دقیقه با اطمینان از صحت نتایج اعلامی مراکز و پرداخت مبلغ ناچیز 11 هزار تومان ، می توانند نسبت به معاینه فنی خودروی خوداقدام نمایند.

وی تصریح کرد : جهت ارتقاء بحث نظارت در مراکز معاینه فنی و به حداقل رساندن هرگونه تخلف ،در حال حاضر کلیه مراکز معاینه فنی در شهر تهران مجهز به دوربین های ثبت پلاک می باشند .ثبت پلاک توسط این دوربین ها بخشی از فرایند پذیرش خودرو محسوب می گردد و پذیرش هیچ خودرویی بدون حضور امکان پذیر نیست. به زودی پس از اتصال کلیه مراکز معاینه فنی کل کشور به سامانه ملی ،نصب دوربین در مراکز اجباری خواهد شد .استفاده از  دوربین پلاک خوان جهت پذیرش در سامانه ملی پیش بینی شده است.

آذروش با توجه به تخلفات در معاینه فنی خودرو و  ابهامات صورت گرفته بیان کرد : کلیه اقدامات لازم جهت به حداقل رسیدن هرگونه تخلف در مراکز ،ایجاد وحدت رویه و مهمتر از همه جایگاه سازمانها و نهادهای مرتبط در بحث صدور مجوز و برخورد با تخلفات شفاف شد.استفاده از سامانه ملی معاینه فنی و اخذ جریمه بصورت نرم افزاری توسط پلیس پس اتصال سامانه با دیتا بانک پلیس و همچنین شکل گیری ساختار ستادهای معاینه فنی از نقاط بارزیست که بزودی معاینه فنی در سطح کشور سازماندهی خواهد یافت.

وی خاطر نشان کرد :  ستاد معاینه فنی کلیه اقدامات لازم را چه از لحاظ کیفی و چه از لحاظ کمیتی انجام داده است .تنها در سال 93-94 برای حفظ شرایط کارکرد صحیح تجهیزات این مجموعه نسبت به نوسازی کلیه تجهیزات خطوط اقدام نمود.به رغم مراجعات پایین و مکفی نبودن درآمد جهت پوشش بالای هزینه ها، نگهداشت تجهیزات در شرایط کارکرد کالیبرهبه عنوان یک اصل بوده و ستاد تمام تلاش خود را در این راستا به انجام رسانده است.در حال حاضر 70 در صد از ظرفیت مراکز خالی می باشد ولی معالوصف این ستاد آمادگی دارد نسبت به افزایش شیفت کاری و یا افزایش مراکز با سرمایه گذاری بخش خصوصی جهت تسهیل کار شهروندان اقدام نماید.همانطوریکه در سال 87 با افزایش مراجعات ،مراکز در سه شیفت کاری ،24 ساعته، ارائه خدمات نمودند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: