جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 26 آبان 1394     
قالیباف:
امیدوارم سفر به روسیه سرآغاز همکاری های گسترده تر میان تهران و مسکو باشد

به گزارش شهرداری نیوز،شهردار تهران بعد از ظهر امروز در دیدار با لوان جاگاريان، سفیر روسیه درتهران با اشاره به سفر روز چهارشنبه خود به مسکو گفت: امیدوارم سفر مدیران شهری تهران به پایتخت روسیه بتواند زمینه های همکاری مشترک بین دو شهر را بیش از پیش گسترش دهد.

محمدباقرقالیباف با بیان اینکه تهران و مسکو از سالیان دور با یکدیگر پیمان خواهرخواندگی دارند، افزود: در حال حاضر دو طرف علاقمند به گسترش روابط هستند.

وی تصریح کرد: لازم است تاکید کنم گسترش ارتباطات در حوزه مدیریت شهری در حالی به صورت مطلوب صورت نگرفته که در سالیان گذشته دولت های دو کشور روسیه و جمهوری اسلامی ایران روابط خوبی را از منظر سیاسی با یکدیگر دارند.

شهردار تهران با اشاره به اینکه شهرداری پایتخت جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه بین المللی کتاب مسکو که چند وقت پیش برگزار شده بود حضور گسترده ای داشت، عنوان کرد: امیدوارم سفر مدیران شهری تهران به مسکو بتواند دستاوردهای خوبی را در پی داشته باشد .

وی با بیان اینکه نزدیک به سه ماه قبل شهردار مسکو از اینجانب برای سفر به این شهر دعوت کرده است، ادامه داد: امیدوارم روابطمان در حوزه های فنی و اقتصادی گسترش یابد. انشاالله این سفر سرآغازی برای همکاری های گسترده تر میان دوشهر تهران و مسکو باشد .

قالیباف با اشاره به اینکه مسکو در حوزه حمل ونقل عمومی به خصوص توسعه مترو پیشرفت قابل توجهی داشته است، ابراز امیدواری کرد تهران بتواند از تجارب مدیران این شهر در زمینه گسترش سیستم های حمل ونقل عمومی استفاده کند.

شهردار پایتخت جمهوری اسلامی ایران دربخش دیگری ازسخنانش گفت: ما می دانیم مسکو در زمینه ایمنی و مدیریت بحران نیز تجارب مهم و پیشرفت های ارزشمندی را کسب کرده که بازدید از مراکز بحران این شهر نیز در دستور کار سفرمان قرار دارد.

سفیر روسیه در ایران با تشکر از شهردار تهران برای سفر به مسکو گفت: امیدوارم سفر جنابعالی ثمربخش و مفید باشد. به اعتقاد بنده این سفر گامی بزرگ و مهم در توسعه روابط  دو پایتخت در حوزه شهری خواهد بود.

لوان جاگاريان تاکید کرد: شهر تهران طی سالیان اخیر پیشرفت های قابل توجهی داشته است.

این دیدار در راستای هماهنگی های لازم برای سفر شهردار تهران به مسکو صورت گرفت.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: