جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 25 خرداد 1393     
برزیل در نگرانی؛ ایا جام جهانی آبادانی به همراه دارد یا ویرانی؟!

به گزارش گروه بین الملل شهرداری نیوز،درحالیکه برزیل برای بازی های جام جهانی آماده می شود، 12 شهر میزبان برگزاری این مسابقات هستند. دراین شهرها استادیوم های جدید ساخته و استادیوم های قدیمی مرمت شده اند. صدها مایل کابل نوری چشمی تهیه و نصب شده و 5 فرودگاه و 12 مرکز کنترل جدید به منظور نظارت بر افزایش امنیت عمومی راه اندازی شده است.

اودبرچت(odebrecht ) بزرگترین شرکت سازنده بنرهای تبلیغاتی  آمریکا لاتین بر روی یک بنر بزرگ عبارت " ماموریت به پایان رسید " را به همراه لوگوی این شرکت نوشته و در جلوی استادیوم آرنا کورینتیانس نصب کرده است. جایی که برزیل و کرواسی در بازی افتتاحیه با هم روبه رو خواهند شد. بعد از آنکه دو کارگر استادیوم به دلیل یک  خطای جبران ناپذیر جان خود را از دست دادند، نشست های  موقت و اظطراری دولت و شهرداری تا یک هفته قبل از شروع مسابقات همچنان برگزار می شد.

فرانچسکا داس چاگاس(  Francisca das Chagas ) یکی از اهالی بارسیلیا که 4 ساعت در روز از وسایل حمل و نقل و اتوبوسهای فرسوده استفاده می کند و برای نظافت یک شرکت به مرکز شهر می رود، می گوید دولت و شهرداری برزیل 11 میلیارد دلار خرج هزینه های اضافی جام جهانی کرده اند و معتقد است این مبلغ بیشتر حیف و میل شده است. این تنها عقیده چاگاس نیست . طبق تحقیقات مرکز پژوهشی پیو(Pew  ) اغلب برزیلی ها همین عقیده را دارند. این تحقیقات نشان می دهد ملتی که دیوانه وار فوتبال دوست داشتند اکنون به علت رشد سریع تورم  به شدت از سیاستهای و خدمات دولت خود نا امید شده اند، طوریکه از هزینه های صرف شده برای جام جهانی فوتبال نه تنها خوشحال نیستند بلکه اظهار تاسف و نگرانی می کنند.

چاگاس 36 ساله در مصاحبه با ما گفت: "منفعت؟ من تنها چیزی که می بینم ضرر است.  

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: