جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 25 آبان 1394     
ورود بليت های كاغذی جديد به متروی پايتخت

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز،مديرعامل شركت بهره برداری مترو تهران از ورود بليت های كاغذی جديد با قابليت صرفه جويی در منابع مالی به چرخه متروی پايتخت خبر داد.

‌محسن نايبی مديرعامل شركت بهره برداری مترو تهران ؛ از ورود بليت های كاغذی تك سفره و چند سفره جديد مجهز به فناوری QR كد به چرخه سیستم مترو خبر داد و اظهار کرد: برای نخستین بار در کشور است که از بليت های حاصل از اين فناوری در سيستم حمل و نقل كشور استفاده می شود.

وی با تاكيد براينكه ميزان خطا در قرائت اين بليت ها نزديك به صفر است، افزود: با استفاده از اين فناوری می توان جلوی هر گونه سوء استفاده و تقلب همانند کپی کردن بليت‏‌ها را گرفت.

نایبی تصريح كرد: بليت های مجهز به QR كد توسط يك شرکت ایرانی در کشور اجرایی شده است.

وی رسيدن به اقتصاد مقاومتی و صرفه جويی در منابع مالی و زمانی را هدف استفاده از بليت های جديد دانست و گفت:‌ استفاده از اين بليت ها به جای بليت های قديمی موجب كاهش هزينه تعمير و نگهداری گيت ها به علت حذف قطعات مكانيكی می شود.

مديرعامل شركت بهره برداری مترو تهران افزود: هر كدام از بليت های جديد دارای باركد منحصر به فردی است كه با قرار دادن باركد آن بر روی صفحه نمايشگر گيت،‌ تردد امكان پذير می شود.

وی با بيان اينكه ورود اين بليت ها به چرخه حمل و نقل ريلی سطح وابستگی به واردات را كاهش و عمر مفيد دستگاه ها را افزايش می دهد، گفت: در حال حاضر دو گيت در هر ايستگاه برای استفاده از اين بليت ها آماده است.

مديرعامل شركت بهره برداری مترو تهران بیان كرد: در آينده نزديك امكان استفاده از گوشی های هوشمند جهت خريد الكترونيكی اين بليت فراهم می شود.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: