جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 25 خرداد 1393     
ارائه گزارش کمیسیون بهداشت و درمان به مجلس در رابطه با آلودگی هوا

 به گزارش شهرداری نیوز ،دکتر سلیمان عباسی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی به نقش کمیسیون بهداشت و درمان در کنترل آلاینده ها و ضرورت توجه به استاندارد سازی در صنایع خودرو سازی و گرمایشی اشاره کرد.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه موضوع سلامت در سال جدید ، مباحثی را که در حوزه سلامت جامعه از اهمیت بسیاری برخوردار است را برشمرد و گفت : یکی از موضوعاتی که در حوزه سلامت مطرح می شود بحث آلودگی هواست. البته دلایل مختلفی در ایجاد آلودگی هوا موثر است، مانند ریزگردها و آلاینده های سوختی که شامل موارد بسیاری از جمله صنایع خودروی وگرمایشی می شود.

عباسی در خصوص ریزگردها گفت : بدلیل اینکه که در هنگام وزش باد ریزگردها می توانند نقاط بیشتری از کشور را آلوده کنند لذا باید اقدامات لازم برای کنترل ریزگردها انجام شود .

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در خصوص کنترل آلاینده های سوختی گفت: یکی از مهمترین عوامل ایجاد آلودگی هوا صنعت خودرو سازی و وسایل گرمایشی است. وجود اشکالات فنی در خودروها و وسایل گرمایشی می تواند منجر به تولید سوخت ناقص شود که تبعات مخربی بر سلامتی افراد جامعه دارد. بنابراین توجه به استاندارد های بین المللی در این صنایع می تواند از آلودگی هوا و بسیاری از پیامدهای ناشی از آن جلوگیری کند.

عباسی در خاتمه به ایجاد فرهنگ استفاده از وسایل حمل ونقل عمومی اشاره کرد و گفت که این امر نیاز به برنامه ریزی در حوزه مدیریت فرهنگی شهر تهران دارد . مجلس در زمینه فرهنگ سازی برای استفاده از وسایل نقلیه عمومی منابع بودجه ای مناسبی در نظر گرفته است همچنین از کمیسیون بهداشت و درمان گزارشاتی در رابطه با موضوع آلودگی هوا خواسته شده است که نیاز به بررسی کارشناسی دارد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: