جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 24 آبان 1394     
«شما برنده شده‌اید» کلاهبرداری بود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا (www.cyberpolice.ir)، سرهنگ حسن محمدنژاد، رئیس پلیس فتا استان مازندران با اعلام این خبر اظهار داشت: در پی مراجعه فردی به پلیس فتا استان، مبنی بر اینکه افرادی به بهانه این که در مسابقه طرح همراه اول مبلغ 15 میلیون ریال برنده شده‌اید، مالباخته را به پای دستگاه خودپرداز کشانده و از وی 150 میلیون ریال کلاهبرداری کردند موضوع در دستور کار کارشناسان و مأموران پلیس فتا قرار گرفت.

وی تصریح کرد: متهمان اینترنتی در اقدامی مشابه اقدام به کلاهبرداری 400 میلیون ریالی از یک شهروند دیگر نیز کردند.

سرهنگ محمدنژاد ادامه داد: پس از شناسایی متهم در تهران، مأموران و کارآگاهان پلیس فتا با هماهنگی مقام قضایی و در عملیاتی هماهنگ پلیسی متهم را دستگیر کردند.

رئیس پلیس فتا مازندران افزود: متهم در تحقیقات فنی و پلیسی به بزه انتسابی با همکاری یکی از همدستانش اعتراف کرد.

سرهنگ محمدنژاد با بیان اینکه در همین ارتباط ماموران با شناسایی برخی متهمان دیگر این پرونده بیش از 25 فقره کلاهبرداری پیامکی را کشف و ضبط کردند، تصریح کرد: متهمان این پرونده در چندین مرحله عملیات در استان تهران شناسایی و دستگیر شدند.

رئیس پلیس فتا مازندران اظهار داشت: سرکرده اصلی‌ این پرونده فردی در تهران بود که به یکی از روستاها در استان های جنوبی کشور متواری شده بود با هماهنگی قضایی در مخفیگاهش دستگیر شد.

سرهنگ محمدنژاد با هشدار به شهروندان عنوان داشت: ارسال یک پیامک دلیل بر برنده شدن شما در طرح نیست و اصرار فرستنده پیامک نشان دهنده کلاهبرداری است.

وی افزود: برای واریز نمودن وجه به حسابتان به هر دلیلی نیاز به حضور شما در پای دستگاه خود پرداز نیست.

رئیس پلیس فتا مازندران به شهروندان خاطرنشان کرد: ارسال یک پیامک دلیل بر برنده شدن در طرح هایی نظیر طرح هزاران لبخند همراه اول نیست؛ دقت داشته باشید که رمز دوم کارت خصوصی بوده و هیچ مرجعی حتی بانک نیاز به رمز دوم کارت شما ندارد؛ همچنین به پیامک ها و تماس های مشکوک تلفنی پاسخ ندهید.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: