جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 24 آبان 1394     
اعمال قوانین سخت گیرانه ساخت و ساز در پهنه‌های گسلی تهران

به گزارش گروه عمران شهری شهرداری نیوز،رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر تهران گفت: با تعیین دقیق پهنه‌های گسلی و نقاط خطر، ساخت و ساز در این پهنه‌ها با ضوابط خاصی انجام می‌شود.

اقبال شاکری رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به ضوابط ساخت و ساز در پهنه‌های گسلی شهر تهران، اظهار کرد: تا امروز ساخت و سازهای زیادی در پهنه‌های گسلی شهر تهران انجام شده است که ساختمان‌های موجود در این مناطق صددرصد باید مقاوم سازی شوند.

 وی افزود: در حال حاضر حدود پهنه‌های گسلی با تقویت زیادی همراه بود که برای حفظ حقوق مالکان لازم است محدوده دقیق پهنه‌های گسلی تشخیص داده شود که در این زمینه از مراکز تخصصی کمک گرفته می‌شود.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: گسل‌ها دارای پهنه طولی و عرضی هستند که ساخت و ساز در این پهنه‌ها باید کنترل شده انجام شود اما در پهنه‌هایی که جا به جایی قطعات گسل مشاهده می‌شود به علت اینکه این محل‌ها، مراکز خطر جدی به شمار می آیند باید ساخت و ساز عمومی ممنوع و دیگر ساخت وسازها کنترل شده انجام شود.

شاکری گفت: با تعیین حدود پهنه‌های گسلی، شهرداری ملزم به خریداری این نوع زمین‌ها می‌شود که در آن‌ها اقدام به احداث بوستان کند و اگر در این پهنه ها اجازه ساخت به مالکان داده شود، ساختمان‌ها باید دارای کاربری سبک باشند.

وی تصریح کرد: در رابطه با خرید اراضی از سوی شهرداری شرایط خاصی وجود دارد و همچنین تحمیل‌ کاربری سبک به مالکان باید با ظرفیت خاصی انجام شود.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر تهران گفت: به منظور تعیین دقیق پهنه‌ های گسلی با همکاری مرکز تحقیقات زلزله، سازمان زمین شناسی و سازمان مدیریت بحران کار گروه مشترکی تشکیل شده است که این مراکز به تمام مالکان در زمان صدور پروانه ساخت در پهنه‌های گسلی هشدار‌های لازم را می‌دهد و مالکان با علم به این موضوع باید تعهد بدهند که تمام تدابیر لازم برای ساخت و ساز در پهنه های گسلی را اجرا کنند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: