جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 24 آبان 1394     
روند نزولی تولید پسماند با افزایش جمعیت در تهران

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز،مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران، گفت: به رغم افزایش جمعیت در شهر تهران، تولید پسماند درپایتخت سیر نزولی دارد که دلیل اصلی آن ترویج آمورش های شهروندی برای کاهش تولید زباله است.

حسین جعفری افزود: یکی از عواملی که سبب شده حجم تولید پسماند در سطح شهر تهران سیر نزولی داشته باشد، افزایش حجم آموزش هایی است که سازمان مدیریت پسماند در دستور کاری خود قرار داده و سبب کاهش حجم تولیدی زباله شده است.

وی به کاهش تولید پسماند درسال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد و خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم کاهش پسماند را 10 درصد در شهر تهران نسبت به سال گذشته کاهش دهیم توانسته ایم در حوزه پسماند تاثیرگذار باشیم. چرا که یکی از شاخص های مهم برای کاهش پسماند تفکیک زباله است که هرچه تفکیک زباله زیادتر باشد به مراتب انتقال پسماند و حجم و هزینه های آن پایین تر خواهد بود.

 مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران، اهمیت تفکیک زباله از مبدأ را مورد اشاره قرار داد و در مورد اقدام سازمان مدیریت پسماند در راستای نهادینه کردن تفکیک زباله از مبدأ افزود: این سازمان از سال 1377 با آموزش مستقیم(چهره به چهره)، برگزاری کارگاه های آموزشی، نصب بنر آموزشی در سطح شهر، توزیع کتاب هایی با مفهوم مدیریت پسماند و بسته های آموزشی، تشویقی شامل لوازم التحریر، بروشور و سی دی های اطلاع رسانی و آموزشی و نیز توزیع مخازن ویژه پسماند خشک در شهرک ها و مجتمع های مسکونی و تجاری در زمینه فرهنگ سازی و تفکیک زباله از مبدأ فعالیت کرده است.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: