جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 23 آبان 1394     
آغاز نامهرباني هواي تهران از ماه مهر

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز،گزارش كيفيت هواي پايتخت در مهر ماه از سوي شركت كنترل كيفيت هواي تهران منتشر شد كه بر اساس آن، 26 روز سالم و 4 روز ناسالم براي گروه هاي حساس مانند بيماران، سالمندان و كودكان، ثبت شده و وضعيت پاك در هيچ يك از روزهاي ماه گذشته به ثبت نرسید.

اين در حالي بود كه مهر ماه سال گذشته، تهران دو روز در وضعيت پاك قرار داشت اما در مجموع، وضعيت هواي تهران در مهر 94 در مقايسه با مهر 93 به دليل كاهش روزهاي ناسالم براي گروه‌هاي حساس از 11 روز به 4 روز، در شرايط مطلوب تري قرار داشته است.

اين گزارش مي افزايد در 7 ماه منتهي به مهر ماه سال جاري در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته،‌ تعداد روزهاي پاك از 9 روز به 10 روز و تعداد روزهاي سالم نيز از 155 روز به 161 روز افزايش داشته و در مجموع در 7 ماه نخست سال جاري، كيفيت هواي تهران از وضعيت مطلوب تري برخوردار بوده است.

بنا بر اين گزارش آلاينده مسئول در تهران عموماً ذرات معلق با قطر كمتر از دو و نيم ميكرون بود و اين در حالي است كه ماه گذشته، مردم تهران در روز سه شنبه 28 مهر با شاخص 114، آلوده ترين و در روز يك شنبه 26 مهر با شاخص 59، پاك ترين هوا را پشت سر گذاشتند.

گفتني است بر اساس اطلاعات 19 ايستگاه فعال سنجش آلودگي هواي متعلق به شركت كنترل كيفيت هوا در نقاط مختلف تهران، اهالي محله هاي سعادت آباد در شمال غرب و پيروزي در شرق تهران، پاك ترين هوا و ساكنان خيابان آزادي، آلوده‌ترين هواي تهران را در مهر ماه تنفس كردند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: