جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 23 آبان 1394     
مراجع عظام تقلید در دیدار با ظریف

خبرگزاری صدا و سیما: وزیر امور خارجه در حاشیه دیدار با مراجع تقلید در قم گفت: در موضوع سوریه مثل سایر مسائل منطقه سیاستهای ما مشخص است و معتقد هستیم مشکلات منطقه راه حل نظامی ندارد و مشکل دخالت های خارجی است و باید این دخالت ها متوقف شد.

آقای ظریف با بیان اینکه برخورد دو گانه با تروریسم و افراطی گری باید در منطقه متوقف شود افزود تکلیف و سرنوشت کشورها باید توسط مردم منطقه تعیین شود و دیگران نمی توانند برای منطقه ما تصمیم بگیرند و باید دیگران راه را تسهیل کنند تا از این طریق به رفع مشکلات کمک کنیم .

وی با اشاره به پیگیری وزارت امور خارجه در خصوص فاجعه منا افزود: وزارت امور خارجه حقیقت یابی و رسیدگی  ابعاد فاجعه و جلوگیری از تکرار آن را پیگری  می کند و هم اکنون در حال جمع آوری مستندات و اقدامات برای احقاق حقوق جان باختگان و پیگیری جدی تعیین وضعیت مفقودین از جمله  یکی از همکارانمان در وزارت امور خارجه هستیم .

آقای ظریف در خصوص برجام هم افزود : روند اجرای برجام براساس دستورات رهبر معظم انقلاب، مصوبات مجلس شورای اسلامی وشورای عالی امنیت ملی در حال پیگری است .

آقای ظریف هدف از سفر به قم را زیارت حرم مطهر کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (س) و دیدار با مراجع بیان کرد و افزود: در این سفر این امکان فراهم شد تا از آخرین تحولات برجام / مذاکرات سوریه و وضعیت منطقه/ نحوه پیگیری فاجعه منا و وضعیت مفقودین گزارشی ارائه دهیم و از رهنمودهای مراجع  عظام و دیدگاهایشان برای پیشبرد اهداف سیاست خارجه بهره مند شویم .

وی افزود: امروز در شرایطی هستیم که جهان اسلام نیاز مند برخورد فرهنگی و علمی با خطر گروههای افراطی و تکفیری است و قم به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام می تواند کمک زیادی به گفتمان منبعث از تعالیم عالی اسلام در مقابله با تکفیر افراطی گری داشته باشد .

قدردانی مراجع از تیم مذاکره کننده هسته‌ای

وزیر امور خارجه در سفر به قم با حضرات آیات مکارم شیرازی، وحید خراسانی، صافی گلپایگانی، نوری همدانی، جوادی آملی و موسوی اردبیلی دیدار کرد.

آیت الله مکارم شیرازی در این دیداربا قدردانی از تلاش تیم مذاکره کننده هسته ای در به ثمر رساندن مذاکرات تاکید کرد و افزود: اگر جدیت وزیر امور خارجه نبود برجام به فرجام نمی رسید .

 وی افزود: من پیوسته در قنوت نماز و دعاهایم برای موفقیت شخص جناب عالی و همکارانتان دعا داشتم .

 وی با اشاره به حساسیت شرایط پس از برجام همه گروههای سیاسی را برای ایجاد فضای آرام و دور از تنش برای اجرای دقیق برجام دعوت کرد.

 آیت الله صافی گلپایگانی نیز در دیدار با وزیر امور خارجه با قدردانی از تلاش های تیم مذاکره کننده گفت :دستگاه دیپلماسی باید سیاست خارجی کشور را در راستای تنش زدایی و ارتقا مناسبات با کشورهای اسلامی تنظیم کند .

 وی با اشاره به مشکلات اقتصادی، بهبود وضعیت معیشتی مردم را به ویژه پس از برجام خواستار شد .

آیت الله نوری همدانی هم دراین دیدار با اشاره به اثار مذاکرات هسته ای گفت : الحمدالله شما توانستید عزت و اقتدار اسلام را به دنیا نشان هید گرچه دشمنان ما خیلی فریب کار و دروغگو هستند .

وی افزود: وزارت  خارجه باید مفاد نه گانه ای که از سوی رهبرمعظم انقلاب  اعلام شد در همه مراحل برنامه برجام رعایت کند

 آیت الله نوری همدانی گفت: ما همیشه حامی شما هستیم و برای رسیدن به موفقیت و اهداف نظام اسلامی دعا می کنیم .

آیت الله جوادی آملی هم با اشاره به مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 گفت : اگر مابه دنبال بمب هسته ای بودیم قطعا در این مذاکرات باخته بودیم در حالی که کشور هدفش از دستیابی به انرژی هسته ای استفاده صلح آمیز در زمینه های پزشکی و کشاورزی است .

آیت الله موسوی اردبیلی نیز در دیدار با وزیرامور خارجه تلاش جدی دستگاه دیپلماسی به ویژه دکتر ظریف را در خور تحسین دانست و به استمرار تلاش های دیپلماتیک برای توسعه روابط با سایر کشورها تاکید کرد .




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: