جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 23 آبان 1394     
فيتيله‌ را پایین نیاوریم

آرمان: هفته پيش بود كه در برنامه كودك و نوجوان «فيتيله» يك اشتباه فاحش و توهین‌آمیز باعث عكس‌العمل هموطنان آذري‌زبانمان و متعاقب آن تعطيلي برنامه فيتيله و حتی توبیخ و اخطار و برکناری چند مدیر صداوسیما شد. اما اينكه فيتيله‌اي‌ها را محروم کنیم من به نوبه خودم رفتار صحيحی نمي‌دانم؛ چرا كه فيتيله اي‌ها نزديك به ربع قرن است كه كودكان ما را سرگرم كرده‌اند و يقينا در مخيله‌شان نيز خطور نمي‌كرده است كه از این رفتارشان چنین برداشت‌هایی صورت گیرد و کار به اینجا بینجامد و آذری‌زبانان ما رنجيده‌خاطر شوند که به‌یقین اگر چنین احتمالی می‌دادند هرگز دست به چنین کاری نمی‌زدند.
مسلما قصد فيتيله‌اي‌ها توهين به هموطنانشان نبوده است. سوالي كه بايد پرسيد اين است كه آيا اساسا هيچ‌گونه صبغه سياسي‌اي در برنامه‌هاي 24ساله فيتيله‌اي‌ها سراغ داريم؟ آيا حتي يك‌بار اتفاق افتاده است كه آنها حرفي زده باشند و شعري سروده باشند كه شائبه سياسي بودن داشته باشد؟ كه بتوان آن را طعنه به سياسيون اعم از اصلاح‌طلب و اصولگرا، دانشگاهيان، طرفداران و مخالفان برجام يا هر قشر ديگري دانست؟ واقعيت امر آن است كه با هيچ چسبي نمي‌توان فيتيله‌اي‌ها را به سياست چسباند. اما حالا آنها به واسطه عملی كه به‌هيچ‌وجه فکرش را نمی‌کردند قصد توهين‌آميزي داشته‌ است، مورد اعتراض بحق مردم آذری‌زبان و مسئولان آن دیار و مدیران صدا وسيما قرار گرفته‌اند. در این بین باید گفت مسئولان صدا وسیما بايد از اين اتفاق درس بگيرند و بدانند كه اين علامت ناخوشايندي است. واقع مطلب اين است كه بايد به جاي فلك‌كردن فيتيله‌اي‌ها و پرداختن به شاخ و برگ ماجرا، تامل كرد و اندكي به فكر فرو رفت و به ريشه‌هاي ماجرا پرداخت.
دولت آقاي روحاني بايد از حجت‌الاسلام يونسي كه عهده‌دار سمت مشاور رئيس‌جمهور در امور اقليت‌ها و قومیت‌های مذهبی است، بخواهد كه ايشان مساله را بررسي كند. به نظر من بايد به جاي فيتيله‌اي‌ها، آقاي يونسي را مواخذه كرد؛ چراكه ايشان است كه بايد براي رئيس‌جمهور و مجلس درباره وضعيت اقوام گزارش ارائه كند. به هرحال فيتيله اي‌ها وصداوسیما ازمردم عزیز آذری‌زبان رسما عذرخواهی کردند واین قشر از مردم آنقدر باگذشت هستند که با اقداماتی که صورت گرفت، عذرخواهی فيتيله‌اي‌ها را بپذیرند و از مسئولان صدا وسیما بخواهند آنها را دوباره به تلویزیون بازگردانند واین رفتار را با ارائه برنامه‌های خوب وآموزنده خود درآینده نزدیک جبران کنند.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: