جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 21 آبان 1394     
خرید 30 دستگاه اتوبوس برقی در تبریز به منظور کاهش آلودگی هوا

به گزارش گروه اخبار کلان شهرها شهرداری نیوز،معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز گفت: از اواخر سال  گذشته تاکنون 50 دستگاه اتوبوس 18 متری و 100 دستگاه اتوبوس 12 متری متناسب با استاندارد های یورو 3 خریداری شده است که هم از لحاظ آلودگی هوا و هم از لحاظ نوسازی حمل و نقل عمومی قابل اهمیت می باشد.

وحیدکیا در گفتگو با خبرنگارشهرداری نیوز،افزود: همچنین در جهت تعویض خودروهای فرسوده از سوی اداره حمل و نقل وترافیک شهرداری تبریز با کارخانه سبلان خودرو قرارداد منعقد شده است تا اتوبوس هایی که از عمر مفیدشان باقی مانده ، با تعویض موتور این خودروها ،با یک نیروی محرکه جدید  و استاندارد وارد عمل شوند.

وی تصریح کرد:درخصوص ناوگان تاکسیرانی ما هنوز مثل تمام شهرهای کشور با مشکل روبرو هستیم و خودروهای سمند و پژو به علت هزینه های بالا برای تعمیر و نگهداری پاسخگوی نیازهای رانندگان و نیز مسافران نیستند.

وی افزود:ازلحاظ ایمنی و بحث مصرف سوخت،همچنین ازلحاظ راحتی مسافران باید در تیپ حمل و نقل عمومی،یک خودروی دیگر پیش بینی شود که شهرداری تبریز پیگیر این موضوع می باشد و به همین منظور با هماهنگی وزارت کشور بررسی هایی با اتحادیه تاکسیرانی و خودرو سازان صورت گرفته است.

وی افزود :در جهت تعویض خودروهای ال پی جی سوز که از عمر مفیدشان گذشته واز رده خارج شده اند نیزدر ماه های آتی باید به نتیجه برسیم.

معاون حمل و نقل وترافیک شهرداری تبریز گفت:در زمینه کنترل ترافیک،درحال حاضر160 تقاطع اصلی شهر مجهز به نظارت تصویری است ،که 40 تقاطع دیگر نیز به شکل هوشمند در دست اقدام است.

وحید کیا همچنین گفت:طبق قانون هرساله اعتباراتی برای کاهش نقاط حادثه خیز و افزایش توان مدیریت ترافیک در شهر در نظر گرفته می شود ،که متاسفانه امسال این میزان اعتبارات با گذشت هشت ماه از سال، پرداخت نشده است.

وی گفت:هدف ما این است که تقاطع های اصلی شهر تحت مدیریت هوشمند درآید،که بودجه و اعتبارات آن باید توسط هم شهرداری هم دولت تخصیص یابد.

وی همچنین در خصوص نشست اخیر با استاندار آذربایجان شرقی گفت:در این جلسه اداره حمل و نقل ترافیک شهرداری در برنامه کاری خود،جهت کاهش آلودگی هوا،نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی  بارعایت استاندارد های جهانی،خریداری 30 دستگاه اتوبوس برقی تا پایان سال و هماهنگی با مراکز معاینه فنی مکانیزه خودرو ها را مطرح نموده است.

وی همچنین از احداث سیستم هوشمند در تقاطع های اصلی و تقاطع های هم سطح ،که گره های ترافیکی در این مکان ها بیشتر است در برنامه کاری آینده این سازمان خبر داد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: